Alla inlägg under juni 2008

Av Mela - 16 juni 2008 21:34

som inte ens kan lämna en Länk....


men iaf...
Jag är inte OTROGEN.. =)


E bara så jag tycker och tänker...

Hade jag varit en asexuell person skulle ja aldirg kunna kräva att min partner inte har sex....... Därför.. Om inte jag vill, då får hon/han ta de på annat håll.....

För.. Spelar ingen roll att ni säger att SEX INTE är viktigt..

Det är det !!!!.. De skulle ni åxå tycka om ni varit utan de allt för länge, och batteri-notan blir allt för dyr...

och hur kul e det att Dejta Mr. Rabbit varje gång (?!?!)


såå.. Jag är inte otrogen.. Punkt.....


// Mela

Av Mela - 16 juni 2008 21:02

... skrivs det om på några bloggar.

Den första frågan jag ställer mig är vad står otrohet för?

Är man otrogen så fort man har sex med fel person, dvs inte sin partner? Jag tycker inte det är att vara otrogen för att man har sex med annan person, men däremot om man har ett regelrätt kärleksförhållande bredvid, då kan man börja se det som otrohet.

För i vårt sociala samhälle likställs sex/samlag med kärlek vilket i min mening inte är sant. För visst har vi sex av kärlek, men det går bra att ha sex av ren och skär kåthet också.

Det är tyvärr inte lika accepterat i vårt samhälle, särskilt inte när kvinnor uttrycker den.

Vår sexualdrift är en lust vi tillfredsställer. Samhället (från början kyrkan) har dock bestämt att man har samlag av kärlek och fortplantning, inte av lust. För sex med annan person, utan att bli otrohet, måste också godkännas av den andra parten.

 Med tyst eller öppet medgivande.

Vad menar jag då med det?

Öppet är ju när man talar om det inom förhållandet.

Tyst medhåll förekommer.

 Kanske är det så att man i förhållandet inte har sex med varandra men vill leva kvar i förhållandet för att man i grund och botten älskar varandra.

Den ena parten vill ha sex, men inte den andra.

Sexualdriften tar över och den kåta parten har sex med annan person för att stilla sin sexhunger. Den asexuella parten behöver inte längre värja sig för sin partner när denne önskar sex, eftersom hans/hennes sexhunger har stillats på annat håll. Alltså tyst medhåll.

Jag kan inte riktigt förlika mig med att en partner i ett förhållande ska behöva leva i celibat bara för att den andra partnern vill det.

Det är en förödmjukelse, en slags psykisk misshandel.

Därför kan jag inte tycka att sex med annan person än den man valt att leva med är otrohet.

Så länge det är sexualdriften som styr och inte känslorna.

Och så länge de e lika för båda....


// Mela


=)

Av Mela - 16 juni 2008 12:46

Tänk att  man kan bli så glad av att ta ett varv me "snabel-draken"...
För de blev jag...

Bara sådär.. Enkelt...

10 dagar kvar nu till jag åker till ÖSD...

Lovely !!!!

Hmm... Annars bra...

Trots bråket igår med M ... Hynda.. * skrattar *

Never mind, inget jag ens orkar lägga ner energi på nu känner jag ,

som man bäddar får man ligga helt enkelt...
Eller den man lägger sig med får man ligga kvar me,

å sen ta konsvenserna om den man brukar ligga me lägger ihop 1+1..

Long story..

Men jag ler när jag tänker på den lite iaf..

Skadeglädje e trots allt den enda sanna glädjen..

* flinar stooort *


NU ska jag Ut Me Doris-Snoris


//  Mela

Av Mela - 16 juni 2008 09:02

Sill är ju party! Jul, påsk, midsommar - det är fest!


Å snart e det midsommar.. jag längtar !!!... Sill Sill Sill Sill.......


// Mela

Av Mela - 16 juni 2008 08:51

Varför har tjejer så svårt att uppnå framgång?

Hur kommer det sig att tjejer i genomsnitt har bättre betyg i skolan, men ändå inte har högre positioner och bättre löner än killar i yrkeslivet?

Vart tar intelligensen vägen när skolan är slut?

Vi är minst lika duktiga. Vi är minst lika smarta. Vi jobbar minst lika hårt. Och vi ska ha samma lön och lika förutsättningar att göra karriär som killarna utan att behöva förvandlas till killar.

Utom på en punkt kanske.

Vi motarbetar varandra.!!!!

Tjejer är duktiga på att trycka ner varann och ser varandra som konkurrenter.

 Många tjejer har svårt för att acceptera en framgångsrik kvinnlig arbetskamrat eller kollega. I första hand söker man med ljus och lykta efter fel och brister för tillfällen att förkunna:

 Se här! hon är minsann inte bättre än" vi andra"!

 Tjejer gaddar ihop sig mot den som sticker ut.

På grund av kvinnlig avund och missunnsamhet gentemot andra kvinnor stöttar många hellre en manlig kandidat framför en kvinnlig i en valsituation.

Jantelagen=jäntelagen.

Om vi tjejer samarbetade och stöttade varann skulle vi ha betydligt större möjligheter att vara lika framgångsrika i yrkeslivet som vi är på utbildningarna.

Stötta varann tjejer! Vi alla vinner på det!

Var lite smartare även i verkligheten!


// Mela

Av Mela - 15 juni 2008 18:11

Inte alls min dag idag bara...

Jag orkar inte alls... Inte för 5 öre...

Och  F´låt  T att jag snästa åt dig i telen.. Men jag ORKADE bara inte.....

Du vet " me like you looooong time " även om ja e snäsig.....


Ska nu försöka Valla minsting i säng här.. Å Bära in den stora som slocknade helt utmattad på soffan.... Han va på samma " solskens humör" som jag idag han.. * nooooot *.. Familjen Snäs och Gnäll...

Varit en lång helg helt enkelt....


// Mela... Snäsig och litte elak ibland.. men rätt snäll oftast

Av Mela - 14 juni 2008 20:10

Livet e bara så jävla FUCKED UP ibland............. * ler snett *


// Mela

Av Mela - 14 juni 2008 14:20

* gäspar å sträcker på sig *

man e lite små seg, e juh inte 17 år längre..

Men jag fick lägga mig å duna en stund förut å det va såå skönt verkligen..

Skalat potatis nu... Mmm.. Skar mig 2 gr...

Blir ungsbakadfalukorv me potatismos ( hemmagjort så klaaart )tiill middag idag, enkelt och gott....

Jens han donar på för fullt här hemma, kollr på emil och Pippi, cyklar ett varv på sin cyckel, stannar till hos mig å ger mig en Puss..

* gull unge *

De gulliga har han fått av sin mamma !!!.. =)

Linus e hos sin kompis 1 trappa ner, spelar väl tv-spel kan jag tänka mig.


Jahaa.... ska slå på kaffe.. C och Dotra hennes e på väg hit och ska fika litte, sen ska vi små planera våran ROADTRIP åxå... * längtar *


Såå.. Ta hand om er alla...

Ni vet vilka ni e..


// Mela

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards