Alla inlägg under juni 2008

Av Mela - 17 juni 2008 21:40

Låten som alltid spelas när Mela e " off "....


* Älskar *



Även en Mela kan lyssna på smöris-ballader

Trodde ni inte va (?!?!)

Av Mela - 17 juni 2008 21:30

jag önskar jag fick vara sådär.. sådär...

Vacker.....

sådär underbart Charmig som man bara kan bli

Jag önskar jag fick en ny vacker klänning , som den nya vackra, charmiga jag

kunde ha på mig

Jag önskar att vackra, chamiga jag fick må sådär underbart bra.

Jag önskar mig vackra skor.

Som jag kan ha på mina vackra fötter


Jag önskar bara jag va sådär Vacker som alla ni andra är....


// Mela

Av Mela - 17 juni 2008 19:37

Hund-Test


Jag  Älskar juh olika Test...

Men ...Öhum.... Resultaten blir inte allti de man tror...

Jag blev:

Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.


Kan iof stämma... Kräver Uppmärksamhet (ibland iaf ), Glad,, ENVIS (OM ), ETTRIG ( ja vissa säger de )........................ =)


// Mela

Av Mela - 17 juni 2008 19:17

Hittade ingen Musikvideo..

Elelr det gjorde jag men den hade ingen Embed-kod,

så jag fick ta denna istället..

Låten e de samma... :)



Bullet For My Valentine - Hearts Burst Into Fire

Av Mela - 17 juni 2008 19:14

.... som pippi Långstrump säger....

Fy Fabian..

Just nu rinner ögonen heeela tiden, näsan lika så, och jag bara Nyser och Nyser....... att skit grejer som de kan vara så jobbigt

Men jag e kallsvettig och alldeles snurrig...


* morrar å tar en Clarityn *.....


// Mela

Av Mela - 17 juni 2008 12:03

Störst går först och starkast vinner!

Till detta ursprungliga har vi lagt lite civilisationsfernissa, vilket innebär att vi tider av överflöd, välstånd och lycka kan vara riktigt vänliga och trevliga mot vår omgivning…

Men det är inte mycket hot  eller obehag som behövs innan våldet tar över… ibland är vi så utstuderade att vi låter kulturen/civilisationen ursäkta och rättfärdiga vår nedärvda våldsbenägenhet.


Den genetiska variationen för att vi ska ha största möjlighet att överleva som ras, gör att vi som enskilda individer är så olika... och lika…

Många av dom reaktionsmönster och beteenden som vi idag inte accepterar, utan medicinerar bort eller sätter i fängelse, kan en annan gång, i en annan tid ha vara/ha varit just dom egenskaper som behövs/behövdes för att rädda mänskligheten – men just idag fungerar dom illa… Här!



Det bryr sig inte naturen om… Den ser till att det alltid finns många av olika sorter - med olika specialuppdrag och egenskaper - färdiga att i varje ögonblick, när som helst rycka in och rädda vår art…

Här finns alla marginalmänniskor, udda typerna/originalen som obändigt går sina egna vägar – innanför eller utanför lagen… Dom kommer alltid att finnas!

 För vår skull...


Dagens moderna samhälle är ett ”konstgjort” samhälle, där vi på naturlig väg inte får utlopp för våra djupt mänskliga behov.

Allting går alldeles för fort, vi får för mycket information, dignar under motstridiga krav, förväntas övervinna naturliga fysiska processer…


Vi flyttar mycket, byter relationer ofta och har blivit dåliga på konflikthantering – vi drar hellre iväg! Och vi lever i ett ”gränslöst begränsat” samhälle med många ”okända” människor tätt inpå….

Vi har blivit själsligt ensamma, förvirrade och osedda.

En frihet och förbannelse!


Vi har dålig kontakt med våra rötter, är osäkra på vår egen identitet och roll i samhället… vi vet inte hur det är att vara förälder…

Vi matas med falska bilder om livet och vi försöker leva upp till myterna och köpa oss lyckliga…

Och själen gråter.

Tyst!

Eller så bygger man upp ilska. Tyst...


Det finns ingen plats för barn i vårt samhälle.

Dom ska skyddas – bilbarnstol, cykelhjälm, flytväst, petsäkra uttag… ständig övervakning – men dom har ingen riktig plats. Som barn!

Dom får inte den tid och vägledning dom behöver, dom får inte lära sig i vardagen vad som är ”rätt” eller ”fel” eller vad som är riktigt farligt och hur man skyddar sig… allting är ju nästan ofarligt i barnens värld.  Och tillåtet!

Ingen vill ju vara en moralkärring och det finns dåligt med plats för barnen i vuxnas liv… och i verkligheten!


Och så mitt i alltihop har vi fått möjligheter att mer brutalt och effektivt än nå´nsin leva ut vår våldsnatur och gruppkänsla.


Vi kan mobba på Internet, genom mobiler, vi kan söka/söka upp folk… vi är fysiskt rörliga… förr skedde allt i mindre skala, långsammare och med andra ord – men lika elakt!


Att förakta dom som inte är som jag, att gå ihop i lynchmob mot”avvikande”, att kalla tjejer för ”hora”, att lyssna på Idol-juryns förödmjukningar eller läsa Alex Schulman… är på nå´t vis godkänt beteende…

Steget från mentalt våld till fysiskt våld är inte så långt!


Och slagits har unga män alltid gjort, ofta berusade - i vår del av världen -med eller utan tillhygge… Män slåss för att få status/makt och tillgång till sex!


Vad jag försöker säga är att vi är som vi är, vi människor, och att vi måste acceptera att vi är våldsbenägna, men finna vägar där vi på ett ofarligt sätt kan hantera vår ”natur” och inte tro att vi är mer speciella än vi är…

Vi är också djur som lyder under naturens lagar.

Smarta djur! Eller korkade som vägrar fatta det!


Vi har skaffat oss – som ras – mer effektiva vapen än vi kan hantera och dom använder vi som vi en gång använde rösten, knytnäven och käppen…


Det går inte att stoppa våldet, men det går att minimera… Kanske... genom kunskap, medvetenhet, öppenhet, tolerans och gränser… '


// Mela

Av Mela - 16 juni 2008 22:59

Dags för mig och Krypa ner i Lopplådan typ snart...

Ska ligga och lurpassa på maken..

* Flinar stoooort *


snart Bröllopsdag...

5 år..

Jisses va tiden går.. När man har kul =)



// Mela

Av Mela - 16 juni 2008 21:59

Har..Btw för er som e intresserade försökt och fixa till lite i mina

kategorier nu... Så det är lite mer ordning.... =)


// Mela


Och svar på era kommentarer lämnar jag via länken eller i min "kommnetar" ruta.. :)

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards