Alla inlägg under maj 2007

Av Mela - 31 maj 2007 09:24

Jag e kluven..

Pratade med min kära Låtsas pappa igår ang. min brors studentfest..

- Vilka kommer frågade jag..

- dom dom dom... å sen... HAN...

Va som att tiden stannade...

Jag har inte träffat han sen sista gången han "hade hemlisar" med mig..

Han.... Jävla människa....


//Mela

Av Mela - 29 maj 2007 11:00



I can't escape this hell
So many times i've tried
But i'm still caged inside
Somebody get me through this nightmare
I can't control myself

So what if you can see the darkest side of me?
No one will ever change this animal I have become
Help me believe it's not the real me
Somebody help me tame this animal
(This animal, this animal)

I can't escape myself
(I can't escape myself)
So many times i've lied
(So many times i've lied)
But there's still rage inside
Somebody get me through this nightmare
I can't control myself

So what if you can see the darkest side of me?
No one will ever change this animal I have become
Help me believe it's not the real me
Somebody help me tame this animal I have become
Help me believe it's not the real me
Somebody help me tame this animal

Somebody help me through this nightmare
I can't control myself
Somebody wake me from this nightmare
I can't escape this hell


So what if you can see the darkest side of me?
No one will ever change this animal I have become
Help me believe it's not the real me
Somebody help me tame this animal I have become
Help me believe it's not the real me
Somebody help me tame this animal


//Mela

Av Mela - 29 maj 2007 10:46

Nu står det 4-2 till Tyrannen...

 Så än har han inte 100% övertag...




Kämpar!!!



//Mela

Av Mela - 24 maj 2007 23:01

har har varit borta länge, många år..
Tyrannen som jag kallar han.. Han som styrde mitt liv ett tag...
Eller ett tag.. från att jag va 12 år till å från....
När jag va 19 "friskförklarades" jag......

I dag knackade han på igen.. Tyrannen...
Jag släppte inte in han först...
men han gav sig inte...
Sen bröt han sig in...
Tyrannen.... Han e rätt skrämmande...
Jag e livrädd för honom...
Han får mig alltid å göra som han säger...
Man lirkar.. Å lurar mig...

Jag vet att ni inte ser honom.. Men han finns...
Å han e skrämmande...

Låt han inte stanna länge.....

//M

Av Mela - 23 maj 2007 20:30

Jag har inte något behov av att bli bättre, att nå nya höjder och utvecklas till perfektion.

Jag vore väldigt nöjd om jag bara kunde bli jag.

Min strävan efter att hitta mig själv tar mig på omvägar, så helst skulle jag vilja hitta mig själv snabbt, för jag har ett så väldigt dåligt lokalsinne.

//Mela

Av Mela - 23 maj 2007 09:31

Vet ni..
Jag e rätt jävla less... PÅ alla tjejer...
Och varför ska ni jag snacka skit om tjejer jag e juh själv tjej..
Det e inte skit för det första..
Sen har även jag som e Bi lite erfarenhet av tjejer..
Å sist men inte minst...Jag är tjej.. Jag vet vad vi pratat om när dörrarna är stängda, när vinet flödar på våra "tjej-kvällar", å killar, det e ofta er det handlar om...

Tjejer snackar såååå mycke skit...( jag erkänner, snackar skit ibland ja me )
Det e så mycke drama osv..
Nästan så man skäms ibland för att man e tjej....

Så här... Funderat lite å kommit fram till detta...


Ofta, för ofta enligt mig, framstår tjejen som ett offer i ett förhållande. Går något fel så är det tjejen som springer och gråter i sina vänners armar (gärna manliga sådana), medan killen helt enkelt får vänta på första, bästa läge att komma krypande tillbaka även om felet kanske inte alls låg hos honom till att börja med..
Men klart inte tjejen kan ta på sig skulden till att det "sket sig "...


Klyschan säger att tjejer kan vara otroligt elaka mot varandra medan killarna slår varandra på käften och sen är det bra.
Och om den nu stämmer, är det då inte oerhört mycket ärligare?
Tjejers otroligt manipulativa sätt är fruktansvärt skrämmande till och från! "Om kvinnor skulle styra världen skulle det inte finnas krig!", sägs det...
Är det verkligen så?
Tror att det skulle pågå ett ständigt kallt krig istället!
Som sagt, hellre slå på käften och få det undanstökat än att leva under ständig osäkerhet!


Innan jag yrar bort mig helt så vill jag återknyta till min urspruliga röda tråd, Bitches & Hoes... Finns det bara två typer av kvinnor/tjejer?


Bitchen!
Det manipulativa, allt igenom onda femininumet som använder sig av just det faktum att hon är just kvinna och eftertraktad för att få som hon vill och göra som hon vill. Skulle det mot förmodan nån gång gå emot henne så ska hon nog fan manipulera till sig uppmärksamhet på ett eller annat sätt...exempel? Sure!

- Tjejen får inte vad tycker är tillräckligt med uppmärksamhet och ber dig dra åt helvete för att du ska komma krypande.

- Tjejen tycker att nånting har gått henne emot och ber din närmsta manliga vän ta henne hårt.

- Tjejen flirtar och förför en hel kväll på krogen för att få de drinkar hon inte själv kan betala för att sedan dissa dig helt när kvällen är över.


Känner vi igen exemplen?
Bitchen är helt enkelt den kvinnan som din mamma varnade dig för när du var liten!
Bitchen är tjejen alla andra tjejer hatar åxå...


Hoes!
Det måste ju då rent logiskt vara den andra typen av tjej. Och förtroendet för den här typen ska absolut inte överskattas heller!

Hon är tjejen som inte tvekar att stöta hej vilt på allt som rör sig om ni så än skulle vara gifta! Ingen respekt alls för förhållandets helighet! Ta fan inte hem henne på släktkalas för då lär hon skämma ut både sig själv och dig genom att kleta på brorsan!

Förtroendet i förhållandet försvinner snabbt men även The Hoe är kvinna och därmed av naturen manipulativ, så lita på att hon kommer skruva sönder huvudet på dig och få dig att tro att allt ändå är ditt fel.

"Du jobbar för mycket!"
"Du har ju aldrig tid med mig!"
"Men skärp dig! Får jag inte ha vänner nu eller?"
"Men älskling. Litar du inte alls på mig?"


Tro mig! Tills jag får bevisat något annat är det fortfarande så att 50% av det kvinliga könet faller in under någon av dess två kategorier!
Resten då ?!?!
Jaaa.. vart hamnar vi ?!?
Vi e nog lite mitt imellan.. Ibland tar vi fram våran Bitchiga sida ( för alla har den ), å ibland blir vi " Hoes"...
Förneka hur mycke ni vill... Men så e det...

//Mela




Av Mela - 21 maj 2007 11:43

" Tänk dig själv om du var förälskad i din man och plötsligt en dag kom han hem och sa att -Det här e Emma, hon ska åxå bo med oss och sova i våran säng. Och desutom förväntas du vara snäll mot henne !! "

E det inte lite så me barnen..
Man har ETT barn.. Som man älskar osv..
Sen hux flux kommer man hem me en till..
Som barn nr.1 bara SKA gilla...

Förstår om äldsta barnet slår lite backut...

//Mela .. Som älskar sina 2 små mest !!

Av Mela - 21 maj 2007 11:40

Lilla flicka, lita på mig
Flicka liten litar på dig
Lilla flicka, kom hit
Flicka liten kommer dit
Lilla flicka, ta av dig kläder så kalla
Flicka liten lyder ju alla
Lilla flicka, lägg dig bredvid här
Flicka liten lägger sig bredvid där
Lilla flicka, får ja hålla dig tätt
Flicka liten makar sig lätt
Lilla flicka, ligg alldeles still
Flicka liten gör som du vill
Lilla flicka, sära på dina lår
Flicka liten får blödande sår
Lilla flicka, var alldeles tyst
Flicka liten säger inte ett knyst


//Mela.. Den lilla flickan

( gammal dikt från när jag va ung )

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards