Alla inlägg under mars 2008

Av Mela - 30 mars 2008 08:51

I dag e de Kalas här hemma för dagis barnen...
Öhum...
Kommer bli lite små jobbigt.. 9st 5 åringar..

Kan juh bli kul, men.. Jag har en liten sak å berätta....

Kom närmare så ingen hör............................
- Jag gillar inte barn......................

Tycker inte alls om andras ungar, tycker mest dom låter illa och är sjukt

jobbiga å påfrestande.

Mina ÄLSKAR jag.. Inte andras..
Mina BARN.. Andras UNGAR.....

Beundrar dom som jobbar på dagis för jag hade verkligen inte klarat

av de .. Hell no.. MASSA ungar då juh.. * ryser av bara tanken *

När jag e i affären och ett barn börjar skrika, då blir jag sådär, svårt å förklara men.. Jag himlar me ögonen och tänker liksom

- Kan dom inte få tyst på den där,?? OM inte, lämna den hemma då..

Visst, de har blivit bättre sen jag själv fick barn, nu klarar jag av andras ungar och VISSA tycker ja tom me om... Lite....

Förut såg jag dom mest som illaluktande, kräkiga små bajsblöjor.

Men nu har dom liiiite charm iaf...

Alla ungar har allti älskat mig !!
Alltid velat klänga å leka me mig..

Känner dom att ja "stöter bort" dom eller va e det frågan om (?!?!)
Nästan som me katter å hundar, när nån föser bort dom vill dom ännu mer gosa och vinna respekt....


Well...

Ska väl gå bra idag.. Ungarna från dagis här känner ja lite och.. Mja.. Ja, dom e ok.. =)


//M

Av Mela - 29 mars 2008 08:24

Idag fyller Linus 5 år..

Tänk va tiden springer iväg...

För 5 år sedan hade jag värkar vid den här tiden.. *skrattar*


Älskade denna unge såååå Mycke...

Det har inte alltid varit en dans på rosor, men tillsamans har vi lärt

varandra och vi har tagit oss en bit på vägen.


Underbara Älskade Bus-Unge

Mamma Älskar dig Sååå Mycke !!!

//M


Av Mela - 28 mars 2008 19:58

På Högstadiet va det inte lätt.

Det enda sätter att distanskommunicera me sina ragg var att ringa hem till deras föräldrar.

Som om det inte va jobbigt nog med handsvett och bankande hjärta, så skulle man slussas genom fnissande storasyskon eller buttra fäder.

Mottagandet kunde åxå bli en smärtsam indikator på var man stod i förhållandet.

" Mattias, det e nån ståååscha igen " ( eller fjälla eller flicka, men där ja bodde sa dom Ståscha )

Jaha, IGEN, tack så mycke.

Men räddningen va nära .

Snart kom dom första mobiltelefonerna.

Pinsamhetsfaktorn vad gällde telefonsamtal gjorde en störtdykning.

Och detta visade sig vara starten på en strid ström tekniska hjälpmedel och finesser som kommit att assistera människan i hennes försök att kommunicera med det andra könet.

Det moderna Flirtandets tidsera var här =)


E-mailförhållande: En sorts romans som filmatiserats i den usla filmen " Du har mail" me Tom Hanks.

för min egen del va det hösten 97.

Jag hade nyss börjat på Gymnasiet.
en dag kom det ett kul mail till mig från en av killarna i 2.a ring.

Jag mailade tillbaka - och e-mail-romansen hade tagit sina första stapplande steg.

Jag minns den sköna förväntansfulla känslan när jag öppnade mailen varje morgon.

Skulle det ligga nåt och vänta på mig ?

Och det gjorde det nästan alltid, och svarade tillbaka.

Det slutade med att vi flyttade ihop och va tillsamans i 3 år.


Visa nummer: Nästa tekniska grej att lanseras var Nummerpresentation.

Ett gissel för oss som gillar at ringa på fyllan ( och ångra oss djupt morgonen efter).

Å andra sidan Möjliggjorde det en kommunikations-idé som blev stort där jag bodde .Tyvärr fick de inte fotfäste i resten av sverige.

Det kallades "Fate un squillion " (gör en liten ringning )
Man ringde en signal( så numret kom upp i rutan) och la på, som ett slags " jag tänker på dig ".


Men... hands Up..

Teknikmarknadens bästa drag måste vara.....

*trumvirvel*

SMS....

Sms:et har sannolikt tusentals äktenskap på  sitt samvete.

Allt blir så enkelt me sms, saker som kan vara jobbiga och säga över telen.. Man knappar ner och SKICKA...

Sååå jääla enkelt..


//M

Av Mela - 28 mars 2008 16:58

Då har man blitt me Glasögon igen.
Yees.. Öhum... såå fint..

Borde vara van, hade glasögon från 4års ålder tills ja va 12, dock hatade jag dom då.

Men man kan förstå mig..

dom va stora som flaskbottnar. Och va ROSA.. Hade visst ett par Blå åxå..

Help....

Ibland gick ja in på toa å bröt sönder dom å skyllde sen på lillebror..

Så mycke hatade jag dom..


Dom jag fått nu.. Dome  inte flaskbottnar..

NU e det mer "sträng-skolfröken-look" över mig..

Och hellre de ...

//M

Av Mela - 27 mars 2008 06:50

Assså...

Ja e skiiiit trött.

Men, nu ska barnen lämnas på dagis å jag ska åka å jobba..

Upphettsande!!... Nooot


//M

Av Mela - 26 mars 2008 20:09

Av Mela - 25 mars 2008 21:03

De senaste månaderna har mitt liv varit underligt fullt av sammanträffanden. En del så osannolika att jag ibland måste ta ett steg tillbaka och häpna.

Linjer som borde vara parallella sammanstrålar helt plötsligt...i mitt liv.

Jag har börjat undra vad det betyder.

Det är mycket man inte förstår, jag har mycket kvar att lära mig.


//M

Av Mela - 25 mars 2008 20:56

Har på nåra dagar fått måånga fler som läser min blogg.

Runt 40-60st om dagen..

MEEEN... Wtf.. Ingen lämnar nån kommentar..

* blir lite putt *


Lämna gärna lite avtryck för faaen... =)


Btw..

Töjde öronen idag igen.. =)

Såå.. Nästa gång om ca 3 veckor får ja töja igen å då får

ja sätta i smycket jag har tittat ut.

Sen.. Inge mer töja... Som de känns nu iaf...

I guess man aldrig ska säga aldrig när de gäller mig..


Over and Out

//M


Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards