Alla inlägg den 12 juni 2008

<3

Av Mela - 12 juni 2008 13:52

Undergivelse är en gåva som skall förvaltas med Kärlek...


//  M

Av Mela - 12 juni 2008 11:43

* tuggar på knäckemackan å smular ner lite *

I natt har jag sovit som en bebis.. Såå himla gott..

Så idag mår jag rätt bra... Va lite sömn kan göra...

Öhum.. Eller lite.. Blev 7 timmar jag sov.. Wohooo.. * håll i hatten *

Klädde jens som redan va vaken och knatade ner på dagis, på vägen plockade han blommor å stenar som Mamma skulle ha...

när jag kom hem blevd e sänglänge å kollade på DESIRE på 3,an...

Uj uj.. intriger, sex, kärlek å mer intriger.. Meee like !!!...


Borde åka och handla lite.. middag här i morron för en vän från Uppsala.

Blir Plankstek.. så borde köpa potatis, kött, svamp, bacon å sparris.........
Meeen.. varför jäkta (!?!?!)........


Linus har hittat en kompis i grannpojken vilket är kul..

Grannpojken är 1 år äldre men dom leker såå bra... Å de känns bra, kul.....

Men där märker man åxå hur lugn Linus är.... Alla andra 5-6 åring e de full fräs på, å Linus, han e den lille filosofen.. Tänkaren.....

* min linus * ....


Magen e de sådär me. Ja e som sagt rätt van.. Den för mer eller mindre ont hela tiden.. Och jag borde verkligen at mig i kragen och ringa å kolla med DS.. Men jag drar hela tiden på de......... Vill inte in förren tidigast i Augusti juh......


Nähäääää... Rööka.. =)


// Mela

Av Mela - 12 juni 2008 11:27

Jag träffade en märklig dam en gång för ca 8 år sen när jag var i GBG med en kompis.

Damen som hade en obestämt ålder någonstans mellan 40 och 60 år klev fram till oss, hon påstod att hon kunde se in i våra liv.

JOtack... Sådant har man hört förut.

Men hon va vänlig och hade en viss pondus så vi lyssnaade.

Till min vän gav hon några små råd ang hennes trassliga kärleksliv.

Så vände hon si gmt mig och sa :

- Du är en väldigt stark människa, med många dolda hemligheter, och det finns väldigt mycke avundsjuka runt dig ".

Jag blev paff..

Jag har för de aldrig känt mig särskilt stark och för de andra kunde ja inte för allt i världen begripa varför nån/nåra kunde va avundsjuka på mig.

MItt liv va jätterörigt då. ( och har väl mer elller mindre alltid varit)
Däremot har jag själv retat mig på att det finns människor i MIN omgivning som e rikare, vackrare, lyckligare och mer lyckade än jag....
De hade jag allti förklarat med att VÄRLDEN E BRA ORÄTTVIS ..  * snyft *


Men jag började tänka lite på hur avundsjuka yttrar sig.

Folk erkänner juh inte en så LÅG och osexig känsla som avund.

Den vill man gärna klä in i en annan förklaring som:

" Att Han eller hon är ett svin, ett pucko etc..."

Man jävlas och snackar skit helt enkelt....

Jag kom att tänka på en tjej som jag tyckte riktigt illa om.

Varför irriterade hon mig så (?!?!)

Jooo, jag tyckte hon va Dum i huvudet, men vad jag igentligen tänt snett på var att hon hade fått allt jag sucktade efter.

Men jag förtjänade det bättre !!!!

De e så man ofta ser på dom som växker avund, dom e bortskämda, och då börjar man jävlas.

Man utgår från att den där " malliga jävlen " har ett perfekt liv...

Men så e det juh inte !!

Jag kan slå vad om att självaste Madonna tyckter det är idiotiskt att vara avundsjuk på henne.


Nästa gång ni känner avund mot någon, lägg då handen på Hjärtat och fråga er själva om ni är beredda att helt byta liv med denna personen.

Det vill ni inte.... Ni vill bara ha vissa delar.................


//   Mela

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards