Alla inlägg under december 2007

Av Mela - 29 december 2007 16:02

Blev en tripp till Danderyd igen i Torsdags..
Ont fasen å feber...
Massa undersökningar å dom hittade sten i gallan..

Dagen efter blev de operation..
Så nu e jag utan Blindtarm å galla..
Stenen dom hittade va stor som ett vaktelägg.. Så lika bra att dom

tog Gallan mä tyckte dom...

Hemma nu iaf.. Lite mördbultad men mår iaf rätt bra..
Sjuuukt trött..

Tack Vonkan för att du körde mig till DS

Och Tack Heidi som kom å besökte mig.. De värmde !!


//Mela

Av Mela - 26 december 2007 20:42

Människor kommer in i ditt liv av en orsak, för en period eller för resten
av livet. När du förstår orsaken, kommer du också att förstå hur du skall
förhålla dig till denna person.

När någon kommer in i ditt liv av en orsak, är det oftast för att fylla
ett behov du har uttryckt. De har kommit för att hjälpa dig genom en
utfordring, för att ge dig vägledning och stöd. För att hjälpa dig fysiskt,
känslomässigt och spirituellt.

Det kan verka som om de är sända från himlen, och det är de!



De är där för det du behöver dom för. Så plötsligt, utan att du gör något
fel eller på ett till synes opassande tidpunkt, kommer denna person att säga
eller göra något som gör att erat förhållande tar slut.

Ibland dör dom, andra gånger lämnar dom dig. Ibland provocerar de dig och
tvingar dig att fatta ett beslut. Det som är viktigt att förstå är att ditt
behov är mättat, ditt öde är fullbordat, deras arbete är utfört. Den bön du
skickade till universum har blivit bönhörd, och det är nu dags att gå
vidare.

Några människor kommer in i ditt liv för en PERIOD, för att det är din tur
att dela med dig, att växa eller att lära. De ger dig en upplevelse, lugn
eller bara får dig att le! :-) Kanske lär de dig eller visar dig något du
aldrig gjort förut. Vanligen ger de dig en ofantlig mängd av glädje.

 Tro på det...

Det är äkta! Men bara för en period.

Livslånga förhållanden lär dig livslånga läxor, sådant du måste bygga upp
för att få en solid känslomässig grund. Ditt jobb är att acceptera läxan,
älska denna människa och använda det du har lärt i andra relationer och
områden av ditt liv.


//M




.¸¸.·´`¨*·.¸¸.**.¸¸.·*¨¨*·.¸¸.**.¸¸.·**.¸¸.·´`¨*·.
¸.**.¸¸.·*¨¨*·.¸¸.**.¸¸.·*¨

Av Mela - 26 december 2007 19:33

 Det intresserar mig inte vad du arbetar med, jag vill veta vad du längtar efter. Om du vågar drömma om att möta ditt hjärtas längtan.

Det intresserar mig inte hur gammal du är, jag vill veta om du riskerar att se ut som en dåre för kärlek och drömmarnas skull, för äventyret att leva.

Det intresserar mig inte vilka planeter som står i konjukktur till din måne. Jag vill veta om du har berört det innersta av din sorg, om du har blivit öppnad av livets svek, eller om du har blivit förtorkad och mer sluten av rädsla för mer smärta. jag vill veta om du kan sitta kvar i smärta, min eller din egen, utan att röra dig för att dölja den, ta bort den eller bara dämpa den.

Jag vill veta om du kan finna dig i glädje, min eller din egen, om du kan dansa hängivetoch låta extasen fylla dig från fingertopparna till tårna utan att säga: -låt oss vara försiktiga, vara realistiska eller tänka på det begränsade i att vara människa. det intresserar mig inte om din historia du berättar är sann, jag vill veta om du kn göra någon annan besviken för att själv förbli sann mot dig själv.

Om du kan uthärda anklagelsen att svika och inte svika din själ.

Jag vill veta om du kan vara dig själv trogen och därigenom pålitlig.

Jag vill veta om du kan se skönheten även om den inte är vacker varje dag. jag vill veta om du kan leva med misslyckanden ditt eller mitt och ändå kunna stå vid sjöns strand och ropa till silvermånen :JA!

Det intresserar mig inte vart du bor eller hur mycket pengar du äger.jag vill veta om du kan stiga upp efter en natt av sorg och förtvivlan, trött, plågad ända in i märgen och ändå göra vad som behövs.

Det intresserar mig inte vem du är, hur det kom sig att du hamnade här. jag vill veta om du tänker stå i elden tillsammans med mig utan att dra dig undan.

Det intresserar mig inte vad hur eller med vem du har studerat, jag vill bara veta vad det är som bär dig framåt när det runt omkring dig sviktar och försvinner.

Jag vill veta om du kan vara ensam med dig själv, om du verkligen tycker om ditt eget sällskap under de tomma ögonblivken....


//M

Av Mela - 19 december 2007 10:17


That´s Me...

Av Mela - 18 december 2007 12:04

Nåra som tjatat efter bilderna från Fotograferingen..

Bjussar här på en iaf... :)

Snål jag e !!!


//M

Av Mela - 14 december 2007 10:48

Såg LILLASYSTER på Debaser igår..:
Dom Ägde !!!
Helt underbart..
Bästa låten helt klart " NU har jag fått nog av dig"och så klart Umbrella.

Av Mela - 11 december 2007 23:17

Undra vart mitt liv tog vägen (?!?!)


 

Oj... Där sprang det visst förbi.........


//M


I´m freaking out !!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Mela - 11 december 2007 11:41

Visste inte om jag skulle bli stolt, ledsen eller skita i det, så jag låter det bero just nu.
Men nu kommer jag ihåg hur hur liten själen kan bli när små ord växer till stora klippblock som faller över en människa.
Ingen elak baktanke fanns bakom dom men ändå slog dom luften ur mej!
Jag känner redan till allt om mej, jag har faktiskt levt med mej längre än någon annan har gjort.

Kanske jag inte känner till alla djup i mej men det som syns ser jag faktiskt!
Jag gör massor just nu för att förändra gamla rutiner i mitt liv och har kännt mej tillfreds med att det  en dag kommer att vara klart.
Pendlar lite nu av sprudande upptäckar glädje och tvivel och en del saker (oftast små och obetydliga) får mej att tappa bort min motivation lite!
Så i går var det dags igen!

Men det är väl så med en människa under stora förändringar i livet, saker i livet som ändras gör mej liten på nytt i ovana situationer och sägs det ord som jag inte vet hur jag ska hantera så reagerar jag som liten.

Så nu på morgonen kändes det inte jätte roligt.

Har betraktat mej som en Picasso tavla, inte för att den är dyrbar, utan för hur den ser ut:
Objektet är snett, vinnt, fyrkantigt och totalt tillintetsägande!
Och är det så jag är, verkligen...

Hmmm, kanske måste börja studera matematik?
Asymmetri tillhör det va?

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards