Alla inlägg under november 2007

Av Mela - 28 november 2007 20:51

Femenister??
Manshatare
Varför?


Massa orakade elaka brudar som springer runt och hojtar om mindre bröst större midjor..mera lön å sånt tjaffs...

Jag förstår om man var femenist för typ massa flear år sedan...när kvinnor bara var i vägen och inget värda..

När vi inte fick rösta..när vi inte var värda mer än hundar.

Men nu...Nu har vi det ganska bra..
Vadå om HM har massa reklam med halvnakna brudar som väger 40 kilo..

Det finns ju fruktansvärt mycke reklam som visar halvnakna killar som är välpumpade och står där och spänner sej me den nya duschkrämen alldeles löddrig över sin kropp..
Tar inte andra killar illa vid sej och tror att det är så vi kvinnor vill ha dem(?!)
Personligen tycker jag att killar ska va lite å ta och massa muskler och beniga arselen är bara i vägen..
Vad delar man hellst säng med...?

En muskelknutte som spänner sej i sömnen och man har blåmärken efter gosandet....

Eller en muk lite rund kille som man kan ha ovanpå sej utan att hans höftben punkterar äggstockarna på en..

Och säkert är det likadant åt andra hållet...

Killar i största allmänhet vill inte ha beniga brudar som är gift med spegeln och sminket.
Det kanske finns några som vill ha det,men som jag har sett så är det ofta dom dära muskelbergen och den där undernärda grönsaken som får ihop det..ja men då har dom det bra...

Sen är det så att killar som ser en som objekt och inte klarar av en osminkad brud som är lite rund eller inte tycker att man ska ha tröjor på sej så man får häfta fast tuttarna så dom inte rammlar ur...

Sånna killar är inget att ha... Det är inget att ens lägga märke till...
Vise versa med kvinnor som bara vill ha uppspända idioter..

Sen det här med att män får mer i lön...
Visst så är det ju..det är ren fakta...
Men varför irretera dom som har företaget och alla andra inblandade med demonstrationer och allt vafan femenisterna gör??
Ta den disskutionen när du anställs...

Femenister ska kunna stå för sin sak å ”kämpa” själva...
Kräv lika mycket lön som dom andra som gör samma jobb...

Det har man rätt till..

Men för guds skull..

Visa då oxå att du gör dej förtjänt av samma lön så inte vi andra tjejer blir dragna över samma kam att vi skiter i jobbet men ska ha det lika ändå..

Det är nog bra att det finns femenister....men inte just här i Sverige...

Kanske man inte skulle lägga ner all tid på att få bort Hm’s modeller från gatorna...

Jag tycker man borde sammla alla femenister..

kvinnor som män och åka ner till länderna som VERKLIGEN förtrycker kvinnorna...

Länderna där det fortfarande är som vi hade det i sverige för flera hundra år sedan..

Där kvinnor blir slagna och männen kan mörda dom för ingenting..

Där kvinnor inte får älska den man dom vill bara för att han har fel religon eller hudfärg..

Där dom mördas för att dom älskar någon....
Visst det händer här i sverige oxå...

Men vi måste gå till grunden för vad som orsakar förtrycken...

Så att modellerna har för lite kläder på sej...

Eller att kvinnosynen förvärras genom porrfilm låter inte lika viktigt mot vad som försigår i våra andra länder...

Dom som verkligen tror att kvinnor ser ut som modellerna gör....
Dom som verkligen tror att alla vill bli slagna när man knullar dom i alla hål utom det rätta...
Sånna människor finns det...

men är det verkligen värt att hettsa upp sej över sånna saker....
Säg bara NEJ...

Nej..gör något för dom kvinnor som verkligen behöver vår hjälp...
För vilka är det som föder männens söner och döttrar...

Vem ser till att maten är klar när amnnen kommer hem..

Vem fostrar barnen...
Se till att kvinnor får älska vem dom vill...
Se till att dom kvinnorna får jobba och är värda lika mycket som männen i deras by..

Först då kan man stolt kalla sej för femenist..

Men att springa upp i tv och skrika gunnslem m.m när man fått en chans att förklara sej...

Knappast moget.. knappast femenistiskt..

(jämn femenism om man kan säga så är bra..

Där man står för rättvisa och jämstäldhet, och där man ser sina begränsningar när det gäller protester å så..

Men varför kalla det femenism??

Femenist..själva ordet.. gör ju knappast nån rättvisa för jämställdhet.

Kalla mej aldrig femenist)


//M

Av Mela - 27 november 2007 21:33

Om man säger att allt e bra å ler lite, då får man inte så mycke frågor...

Men jag mår inge bra....
Jag vet inte riktigt vart jag ska titta, vilket ben jag ska stå på.
Mest e jag väl rädd.
Mormor ringde förut.. Hon va åxå rädd....
Blev så lessen, vill inte att hon ska bara rädd för min skull, räcker att jag är det...
Saknar henne.. sjukt mycke... Saknar hennes varma famn..
I hennes famn blir verkligen allt bra..
Hon vaggade mig jämt när jag va lessen, vaggade och sjäng för mig..
och berättade hur "mormors-lilladocka" en dag skulle visa alla elaka människor hur stark hon är...

Mormors Lilla docka.. Det va jag det.. Det är jag ....
Just nu e dockan rätt liten....

- Hur mår du ?
* ler stort å svarar lungt *

- Bra....

* men vill säga hur dåligt jag igentligen mår nu *


// Mormors lilla docka

Av Mela - 25 november 2007 21:59

Jag minns det som om det var igår.
Jag satt inne i gardinen med armarna, handlederna bara,

synliga för era oseende blickar.
Jag tror jag försökte fly...

Lyckades rätt bra den gången... Jag flydde från er, byggde upp min mur och blev en annan för några år.

Jag flydde inte för att jag inte älskade er...
Utan för att jag trodde ni inte älskade mig.

Ni fanns inte där, då jag verkligen behövde er.

Så jag flydde.. Med mina armar i gardinerna.


Nu e jag sådär rädd igen.

Jag vill inte fly denna gången.

Jag vill bara att ni visar, att ni finns för mig.

Ja kommer aldrgi be er att hålla om mig och vagga mig.

Men snälla.. se att det e det jag vill...

Behöver er inte på samma sätt, men lika mycke behöver jag er !!


Så jävla rädd just nu


//M


Av Mela - 25 november 2007 15:40

Hemma från sjukhusvistelse nr.2
Opererades i lördags morse...
Å tankarna snurrar nu å mår väl inte sådär jättebra kan jag säga..
Men.. I´m till Kicking...

Nu får man bita ihop lite å visa hur tuff man e, och hoppas att

alla dom andra undersökningarna går bra..
Men sjuukt nervös å vill nog helst gömma mig nu..

Så e jag lite osynlig nu vet ni varför....


//M

Av Mela - 22 november 2007 19:24

Vilka jääla dagar..
Måndags hamnade jag på KS pga min mage.
Skrämmande ont hade jag och smärtan kände jag igen ( inte nu igen...)
3 dagar blev jag där, sönder stucken och massa undersökningar..
Blev hemskickad idag då dom inte kunde hjälpa mig mer.. ( vad hade dom hjälpt mig med ?!?.. de missade jag )
- Din blindtarm e nog lite "retad" sen har du en förstorad Köldkörtel sa läkaren..
-Jahaaa..?!?!.. Gör man inget åt iaf blindtarmen ?!?
Närå.. man får åka hem me samma jävla smärta och inte kunna behålla mat.
Det e hälsosamt det.. Kiss my ass !!
KS kan slänga sig i väggen...
Som de er ut nu måste jag in igen, då jag kräks som faen fortfarande och har GRYMT ont.. ( skulle hellre föda barn igen för de gjorde mindre ont )

Såå.. min födelsedag firade jag på sjukhus med dropp och Morfin..
Kul.....

* mela anti *

Av Mela - 18 november 2007 10:42

Tack alla som gjorde festen i fredags helt oförglömlig..
Galet kul va de...  TACK !!!

igår va det åxå kul... * flinar*
Tack Sandra...
Liiitet smakprov får ni här..
Resten får ni veta sen... OM nån vecka.. :)
I wont tell you more

//Mela

Av Mela - 4 november 2007 22:12

Min bebis mår inte så bra..
Operationen gick iaf bra men hon e hängig...
Å det gör så ont i mig att se henne me alla slangar som

sticker ut genom benet...

Önskar ja kunde hjälpa henne mer !!!
Skär i hjärtat gör det..


Min älskling..

En av dom finaste som finns e du Selma !!!

Släpper dig ALDRIG !!

Av Mela - 3 november 2007 20:32

OM en ska bort.. Får man då önska vilken man vill ska försvinna ?!?!

Önskar ja fick de..
För den som ska försvinna nu e den jag absolut INTE vill ska försvinna..

Vill inte att du försvinner, för de kommer du göra..
Du kommer glömma bort mig.....

//Mela

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards