Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Mela - 4 juni 2008 20:38

Kom och tänka på en sak..

Här på nätet så är vi oerhört sympatiska mot varandra..
Vi delar ut ros och massor av positiva kommentarer om det mesta.
Underbara och värmande inlägg i Gästböckerna
Vi stöttar den som har det svårt
Och uppskattar dom som har tex skrivit någe bra
och många gånger så står det..Kram..i slutet på ett inlägg.

Men..hur är det i verkliga livet?..
Ser vi varandra? ger vi komplimanger? stöttar vi ?
Ger vi varandra en kram..bara för att vi känner så så där helt apråpå.
Ger Vi komplimanger till människor vi möter
En vän, syster, bror, barnen, kärestan, mamma och pappa..ja dom som finns i våran vardag
Eller bara den där främlingen..som hade en fin tröja.

Vad är det vi ser när vi ser en gammal grinig tant..
som bara fräser och är allmänt sur..
Tänker vi då att..vilken grinkärring hon är
eller ser vi henne som en tant som kanske mist alla sina kära
en ensam dam som känner att hon inte har någonting att leva för
hon har gjort sitt..


SER vi Henne?

Vad är det vi ser, när kassörskan på Ica bara muttrar
och tittar inte upp..
Ser vi en jävla tjurpuppa som inte har någonting inom service yrket att göra 
En som bara gör mig på dåligt humör.
Eller ser vi, en människa som kanske inte har haft rast, en fnurra på tråden med sin käresta,
En som kanske inte har sovit för att barnen är sjuka..


SER vi henne?

Hur ser vi på den där gamla alkisen som stinker sprit,
pratar med alla, sluddrar att du är så söt
Han som sitter och sover på parkbänken, ser du en äckligt gammalt fyllo?
som vi kunde klara oss utan.
Eller ser du: en gammal man, en ensam man som kanske mist alla på grund av att någon gång tidigare i livet, fastnat i spriten och inte kunnat ta sig loss.
En gammal man med samma behov som vi av bekräftelse av att vara en människa, en längtan efter en varm säng, ett hem och trygghet
ha vänner, tillhöra ett socialt sammanhang.


Vad är det Du SER?

Hur ser vi på den stressade Mamman i kön i affären som när tålamodet brister, skriker åt sina barn, dom som lever rövare bland hyllor?
Tänker vi då, att sådana som hon ska verkligen inte ha barn
Eller SER du, en trött mamma som stressat till dagis för att hämta och sen till affären för att köpa middagsmat,kanske en ensam mamma som känner att hon inte räcker till, inga pengar har hon, kanske stod hon där med en tia, och hon behöver både Mjölk och toapapper...Vilket ska hon ta?
Hon kanske inte har sovit, hon kanske är ensam.
 

Vad är det vi SER?

Vad är det vi SER när vi ser varandra vid ett flyktigt möte?
ger vi en blick?.. ett leende?
Eller tittar vi bara rätt fram med siktet ställt på vårat eget mål med skygglapparna på.



// M

Av Mela - 4 juni 2008 20:06

Måste bara Nämna denna Undebara artis

Lyssnat på han i ca 2 år nu.

Goth-rock... Lovely !!!


Anders Manga - Heart of Black

Av Mela - 4 juni 2008 20:00

Korn - Coming Undone


Denna låten e en av dom bättre som någonsin  gjorts..
Hög volym ska man ha den på !!!

Bra när man e på lite dåligt humör åxå...

Som jag e nu...


Finns inget som gör mig så arg ibland som mina BARN !!!

Men finns inget jag älskar så mycke heller...


//M

Av Mela - 4 juni 2008 16:45

Danderyd ringde för 20 min sen.....

* ler snett *

Proverna visade på att polyperna va elakartade.... Men det visste jag som sagt redan... Så nu vill dom ta bort ca 8-11 cm tarm... * mysig info ni får av mig , men bloggen handlar juh om just mig *

Så fort som möjligt ville dom göra detta vilket jag inte alls vill...

Tidigaste tiden dom hade va i Början av augusti, men får dom in ett återbud så ringer dom mig... Fine.. Do soo...

Vill helst inte göra operationen innan tidigast augusti, vill juh  njuta av sommaren å bada med barnen osv... Inte ligga på Sjukhus...

Visst,, jag har förbannat ont vissa dagar men nu e jag så van, konstigt, man vänjer sig verkligen vid smärtan och att må dåligt....

Vi får se helt enkelt....

Skulle få massa papper hemskickade osv om själva operationen och hur jag måste ta hand om mig efter osv osv...


Never mind.. Nu glömmer vi hela "mag-tarm-historien" för en stund...


Linus & Pelle e nu på väg hem, dom borde vilken minut som helst kliva innanför dörren.. Kryssat har dom gjort... !!!

Undra om man kanske får en present.. ?!?!...*L*


NU kom dom..


* springer å kolalr present *


//M

Av Mela - 4 juni 2008 09:31

Vad ska man säga.. underbar !!


Skid Row-I Remember You

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards