Alla inlägg under oktober 2007

Av Mela - 31 oktober 2007 11:47

Erotikmässan ikväll... Yeeeah !!
Kul värre.. Leksaker, kläder, uppträdanden, öl och goda vänner..
En trevlig kväll tror jag helt klart det kommer att bli.. :)


*skrattar*
Ni MÅSTE se hela klippet..
Skrattade så jag fick ont i magen..
Ahmed, den döda terroristen...


Kram på er !!

Av Mela - 28 oktober 2007 10:14

Måste säga attd e mesta bara e sååå bra..
Blev medryttare på Biznes å det e underbart kul..
Stor men toppen snäll kille som har charmat mig totalt..

Jobbar mycke.. * ovanligt va ?? *.. Men trivs kanon..
Hade lönesamtal i fredags å de kändes MYCKE MYCKE bra... :)
Många positiva ord från Chefen och man klättrar helt klart på jobbet..
* mer ansvar och högre lön *

Snart fyller man år åxå.. Man blir 26... Läskigt att åren springer iväg som dom gör.
Åker till Östersund den 22.a November.. Saknar min Ann så jäääla mye !!

A just de..Börjat töja öronen nu.. * nickar glatt *
Fegis jag har dragit på de..
Menigår va jag på East Street och gjorde de.. Chai dansade kycklingdansen för mig å

till sist gjorde ja de..
Gick från storlek 0.9 till 1,6 .. OM 2 veckor blir det storlek 2,0 .. :)
Niiiiice...

Som ni märker.. Solen skiner och allt e på topp !!

//Mela

Av Mela - 21 oktober 2007 20:16

Är du livrädd för att föda "normalt"?

 Känns det helt otänkbart för dig att ens prova?

Var inte orolig – du kommer att få föda med kejsarsnitt.

Ingen kan tvinga en kvinna att föda "normalt".

Men var beredd på att det kan ta tid innan du får ett snittdatum.

Du måste prata med en läkare och barnmorska.

De vill veta varför du är så rädd och de måste informera dig om riskerna med ett kejsarsnitt. Det är en stor operation och stora operationer är inte helt riskfria.

På samma sätt som en vaginal förlossning på intet sätt är riskfri.

Ingen vet hur en förlossning kommer att sluta, kanske blir det sugklocka eller akutsnitt.

När jag träffar kvinnor som är livrädda och vill föda med kejsarsnitt försöker jag få dem att tänka igenom det en gång till.

Tänk vad skönt att ni kan gå upp och gå direkt efter födseln, säger jag.

 Ni kan åka hem samma dag om ni känner för det.

Snittade kan inte ens resa er själva och dom måste stanna flera dagar på sjukhuset. Och det första dygnet kan dom inte ens lyfta sin egen bebis till bröstet. Tänk vad fri du blir efter en vaginal födsel, du kan ta en dusch själv och ligger inte fjättrad till en kateter och dropp.

Har man redan ett barn blir tiden efter snittet mycket svårare.

Man kan inte lyfta det äldre barnet på ett par veckor.

Kanske inte så lyckat med ett redan svartsjukt syskon.

Jag tror också att känslan man har efter en vaginal födsel är svåröverträffad, jag tror att man känner sig extremt stark och får en enorm självförtroendekick.

Shit, detta klarade jag! Jag är bäst.


Ska jag vara ärlig blir jag ibland lite arg när jag hur hur många som vill snittas..

Jag blir irriterad... Sjukt irriterad..

Samtidigt som jag förstår dom..

Jag va sjuukt rädd för mina första förlossning och ännu räddare på min andra..

Men jag gjorde det !!.. Jag födde barn, " normalt" ....

Och det e det häftigaste jag gjort !! ( trots den hemska smärtan att skita ut en basketboll och sen inte kunna sitta normalt på några timmar)

Rädd.. Klart man e rädd--

Hallå?!?, det e ingen lite grej att föda barn och man vet inte HUR ont det ska göra, man vet inte VAD som ska hände exakt ...
Men trots detta är vi kvinnor gjorda att föda barn... Våra kroppar klarar det oftast utan problem ( men me en del smärta, men som nu nästan helt går att undvika )

Varför inte ge det en ärlig chans !!!!

Prova..


//M



Av Mela - 17 oktober 2007 11:54

vad sägs om att börja tro lite på sig själv ?

Att tro att man klara det mesta, man duger som man är

och man är så bra som man vill..
Eller e det fel ??
Ibland e det väl de..Men framstår som snobbig, arrogant och

man blir en sån som " tror man är nåt "...

Inte bra juh...


Jag har aldrig varit nöjd med mig själv..
Och absolut inte nu.

Jag jobbar alltid för mycke för att visa att jag är bra.

Jag gör allt för att alla ska vara nöjda och tycka om mig.

Jag ändrar mig om nåt på mig inte duger, för klart att alla ni andra har rätt...


Så fel.

Man ska va glad att man är den man för.

För det finns trots allt sånna som gillar just DIG..

För den du är !!!


//M

Av Mela - 15 oktober 2007 12:30

Blev medryttare till B... Känns underbart !!
Hon va supernöjd med mig å det känns kul...
Så på fredag ska man till stallet..

Annars lungt..
Allt rullar på kan man säga...
Jobb, skola, barn å vovvar...

Å alla som tycker att alla e så elaka..
Snäs inte så fort man säger nåt så kanske dom behandlar er lite
bättre....
Jääla människor....


//M

Av Mela - 9 oktober 2007 11:33

Kontrollerad frihet:
"Om man tar en näve sand i sin hand och kniper hårt då kommer den

att sippra bort,
men om man låter sanden ligga i en kupad hand s

å stannar den kvar.””

Av Mela - 9 oktober 2007 11:16

På Torsdag ska jag åka å Kika på en Häst...
Biznes.. En herre på 169cm, halvblod/ fullblod..
ska bli kul..
Håll tummarna för mig att hon godkänner mig som medryttare..
Vore underbart !!


//Mela

Av Mela - 6 oktober 2007 11:32

Vissa bär på en nätt handväska, andra nog för att tvingas betala tusentalskronor i övervikt på flyget.

Men oavsett storlek reser ganska få genom livet utan någon sorts känslomässigt bagage.

Väskorna innehåller krossade hjärtan, skilsmässor, barn från tidigare förhållanden, otrohet, olika sorters beroenden och annat som - på gott och ont- har format oss till de personer vi idag är.

För inte alls länge sen va bagaget något som ansågs besvärande och som man talade tyst om.

Det här exemplet känner du sägert igen: " Okej, du har barn. Ja då kan det blir svårt å träffa en ny kille"

Eller: " BErätta för allt i världen inte att du gått i terapi, då tror han du e en knäppgök.

Till viss del har vi nog kändisarna att tacka för att det är ett annat ljud i skällan idag.

Dom pratar öppet om otroheter, om att dom åker in och ut på rehab, dom träffar nya trots att dom har barn osv.


Idag e det nästan så att dom som Inte har nåt bagage anses en smula suspekta.

Det e liksom helt ute att vara " normal" idag.


Tricket är väl igentligen bara att du ska stå för den du är även om vissa saker i bagaget e sånt man är mindre stolt över.

Man ska nog berätta det mesta åxå, men man bör nog tänka på hur och gör det och när, sen får man vara beredd på att ta emot den andres reaktion på ett empatiskt sätt.


Men man ska nog passa sig lite åxå..

Man ska inte vräka ur allt innehåll ur väskorna på 5 min efter att du träffat en ny person, speciellt inte om väskorna e välldigt fulla.

Man får väl göra som man gör när man bjuder hem en person för första gången. Man städar lite i förväg och låter den andra succetssivt förstå hur man faktiskt brukar och vill ha det i sitt eget hem.


Bagage eller inte... Alla e vi lika mycke värda..

AMEN !!

//Mela

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards