Alla inlägg den 31 maj 2008

Av Mela - 31 maj 2008 20:07



En Mela är en människa som det händer mycke kring.
Mycke rör sig i den lilla Hjärnan å hennes stora Hjärta.

Här får ni en liten Guidad tur i hennes liv.
* enjoy *

En Kall November dag Föddes det en liten Speta i Borås med Kolsvart Hår.
3 veckor innan utsatt tid kom den lilla tjejen som fick namnet Michaela.

Hon har flyttat 11 gr i sitt liv.
* Herrljunga (1981 )
* Västra Frölunda
* Mölndal
* Toltorpsdalen
* Gällö ( Jämtland ) (1990 )
* Hammarstrand ( 1998 )
* Östersund ( 2000 )
* Märsta ( 2001 )
* Göteborg
* Falköping
* Lidingö (2002)

* Hennes Första Kärlek va Alice Cooper när hon va 7 år och såg han på Tv.

* Hon sjöng i ett Punkband som 13 åring
Men drömmarna Krossades då bandet bara fick spela på musikafton i skolan, ingan annan ville se arga 13åriga tjejer med för mycke smink å rosa hår. Världen va inte redo för dessa tjejer !!...*LeR*


* Bröt Näsbenet när hon gick i 5:an under en basketträning

* År 1996 Blev hennes första egna Ponny Twiggy påkörd av ett tåg efter att ha smitit ur hagen en kall vinterdag.


* Hon har sammanlagt haft 5st hästar


* Tränade under många år för Lars Parmler och Helen Persson



* Hon är utbildad Florist men hyper allergisk mot blommor.


* Skolkade i stort sett hela 2:a året på Gymnasiet


* Hon Blev utkastad från Elevhemmet när Elaka Husmor kom på att hon hade Pojkar på rummet... Det va en Synd enligt denna stackars gamla kvinna som antagligen inte fått nåt på länge...


* Läste Latin i 2 år men kan knappt ett ord längre.


* Förlovade sig 1:a gången när han va 16 år.

* År 1997 Kvalade hon sig till Sm i Hoppning med sin "låne" Ponny McIvory, men fick dra sig ur då hästen skadades.

* Hennes första piercing satte hon på kroppen som 17 åring, sen rullade det på med både de å tattueringar.


* År 2001 sökte hon upp sin pappa som hon itne hade träffat på 17 år.

* Delade sommaren 2001 ut Kondomer på Storsjöyran i Östersund...

* Hon har festat många gånger med Gruppen Hardcore Superstars i Göteborg.

* Hon e barnsligt förtjust i sura och salta godisar.

* År 2003 Födde hon En liten Linus <3

* År 2003 Gifte hon sig me sin Pelle <3

* År 2004 Opererade hon sin "halux valgus"
Och hoppade på kryckor i några veckor. Fick åxå "sjukhus-sjukan" i foten och hade sjuukt ont.

* År 2005 Fick hon Retning på Hjärnhinnan och mådde skit dåligt. Det värsta hon varit med om.

* År 2006 Fick hon En Liten Jens <3


* 2007 Åkte hon till Bulgarien Med sin karl


* Oktober 2007 Började hon rida igen på Halvblodet Biznes


* December 2007 va hon me i en bilolycka.. Å Hennes fina nya audi blev skrot.. * morrar *


* Januari 2008  Opererade hon bort Blindtarm och Galla, efter åtskilliga sjukhusbesök..


* 2008 Úppe i 11 piercingar och 9 tatueringar.. Still counting


//M

Av Mela - 31 maj 2008 19:50

vaknade av att Jens stod och stirrade på mig ...
- Heeeeeeej Mamma.. Vakna nu ??

Sen fick ja mig en puss på kinden..

Älskade unge...

Linus han låg fortfarande och trynade han... * sömntuta nr.1 *
Kikade på Telen och såg att Millan hade messat...

" Go Morronm vi e vakna.. Badqa idag?? "

Weeiiii

Slängde snabbt iväg ett Mess och sa GIVETVIS ska vi det, jag fixar lunch.

Sagt och gjort.. Jag och Jens kilade ner och handlade massa salladsingredienser och sen hem och mixa ihop en god skinksallad med pasta. Blandade saft och skar bröd å packade iordning väskan och sen åkte vi iväg  till Badet..

26 grader vamt i vattnet !!... Dock badade inte jag å Millan inte utan vi satt å hinkade "livets dryck" KAFFE och snackade skit medans ungarna plaskade runt och hade sååå kul..

Linus va heelt galen.. Han låg i vattnet i stort sett hela tiden, kom bara upp å¨käkade lite sallad och tankade i sig lite vatten.

Jens han däremot "strand-raggar" lite mer men även han badade.

Nästan 5 timmar badade vi men sen åkte vi hem och vilade en stund innan vi åkte till Millan igen...

Millan höll på å garva ihjäl sig när jag kom me min snygga "kräft-bränna".

Det e AS SNYGG ska ni veta.. Men den gör förbannat ont !!!!

Små pratade lite om att kanske åka till ÖSD jag och Millan siata helgen i Juni. Vore juh tokkul om vi gjorde de !!!

Jag vill juh att hon ska träffa mina underbara vänner som jag har där uppe, samt låta dom träffa henne.. =)

så de ska vi spåna vidare på lite..

Ska nog ta ett snack me min karl.... Får väl skicka han på en spa helg eller nåt så ska de väl inte va nåra problem inte.. * flinar *

Mutor e bra ibland.....


NU ska jag lägga barnen .. Dom e små trötta....

inte konstigt.. Massa sol och Bus idag juh !!!

Linus har blivit brun som bara den... jens har även han fått lite färg..

Bara ja som e röööööd..

i morron blir de bad igen iaf...


 


 


//Mela


Btw.....

Kryssningen va Galet Kul... Inte skrattat så mycke på länge.. Och de e mycke tack vare L och min Karl.. Ni 2  e totalt Galna....

Dansade, drack goda drinkar och åt god mat.. Shoppade litte åxå.........

Sååå... Blir väl en Kryssning snart igen hoppas jag....

Ska se om jag kan muta ner Ann då åxå....

* blink blink blink *

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards