Alla inlägg den 24 april 2008

Av Mela - 24 april 2008 17:51

Denna spelas OM å OM igen hemma hos mig just nu...

Av Mela - 24 april 2008 17:48

I morron får ja nya håret isatt..

Först ska de här bort.. Sen ska de färgas om.. Sen ska de nya i... =)

Spännande..

Lite annorlunda mot va ja har nu blir de.. Blir typ 1 decimeter längre + att de blir 2 färgar istället för bara svart...

Japp..
Ser fram emot de..

Allti kul å få göra om litte....


Btw.. Åt mjukglass idag..
Me karamell strössel...
I lööööv Mjukglass , kittlar så härligt på tungan..

Vafför gör det de ??

E väl helt vanlig jäla glass (?!?!)


//M

Av Mela - 24 april 2008 12:17

Nu har Titan Television ( Tv3 ) jagat mig i nåra veckor.

Therese har jag pratat me.. Mycke trevlig tjej som vill att jag kommer dit och pratar me henne och en programchef...

Hell no !!!

Jag bangar.. Vi har bokat in möte 2gr som jag sen avbokat...

För jag vågar inte .......

* sikken jääla fegis man e *

Jag har absolut ingen aning om va programmet handlar om eller nåt, men Therese har tjatat och tjatat och vill sååå gärna träffa mig för jag verkar vara sååååå go osv osv.. * spääää på me mer smör vettja, de e bra för mitt ego *.. Men vem fan hr hon snackat me igentligen ?!?!?.. * förvirrad *

Hon ringde senast idag..... Jag " hörde " inte telefonen...


Kyckling e mitt andra namn.. *skrattar *


Jaaa Jaaa.. Jag ska ringa upp henne... =)


senare


//M

Av Mela - 24 april 2008 11:04

Fick ett oväntat samtal idag...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta riktigt...
Men paff blev jag och jag stammade nog en del kan jag tänka mig.


Iaf.. Det va min gamla Psykolog från Östersund..
Vi hade kontakt rätt många år när jag bodde där uppe och hade som nöje att matvägra, skära mig i armarna och bara va allmänt arg på allt och alla här i världen.

Jag slussades runt rätt mycke bland psykologer och kuratorer och hamnad till sist hos den här Dr. S ... ( hans namn va sjuukt roligt å lite mesigt, fågelliknande)


Varje gång jag kom dit, oftast 10-15 min för sent, satt han i sin fotölj, med ryggen mot mig, han snurrade sakta på stolen och hans ögon mötte mig.

Han va och är en av dom få jag kunnat se i ögonen..

dom va rätt snälla...Men han borde noppa ögonbrynen för dom höll på att växa ihop, vilket gjorde att han liknade en fågel litegrann...
( visste hans föräldrar de??... va de därför dom tog de hemska efternamnet ??...)

Han bad mig aldrig slå mig ner utan jag kastade mig ner på soffan och knäppte händerna och sa allti - Sååå... Va ska du nu försöka analyzera ?!?!

Försöka... Va precis så jag sa.. För jag gjorde verkligen allt för att han inte skulle förstå mig eller kunna hjälpa mig..

- Varför är du sen idag då Michaela ?

- va vägarbeten så bussen fick stå still hur länge som helst.. Svarade jag och flätade mina fingrar som jag hade på magen.

Hörde hur han skrev på sitt block

- Hur kändes de när du va på väg hit då?

-Jag blev sur för att bussen stod still hur jävla länge som helst, svarade ja grinigt.

- Varför blev du sur ?.. Beskriv känslan ?

EN lååång suck från mig - Men va fan, jag hade bråttom och blev stressad, visste ja skulle bli sen hit juh och då blir du grinig. MÅste vi prata om den där jävla bussen ??

Han tittade på mig och tittade sen snabbt ner i sitt block och fortsatte skriva.

- Sen sist då.. Har du gjort nåt kul ?

- Nä

- Inte alls ?

- Nää

- Vad har du gjort då ?

Lååååång suck igen

- I helgen festade jag me kompisar, bråkade me en sk. vännina, va barnvakt och försökt och sova.

- Sover du inge bra ?

- Näää

- Varför inte?.... vad känner du ?

Vad känner du??

Minns jag allti blev så arg när jag frågade de där VAD KÄNNER DU, HUR KÄNNS DE, VAD KÄNNDE DU DÅ?

- Jag blir irriterad, och arg.. Stressad... Ska tavlan hänga snett ?

Han skruvar på stolen och tittar på tavlan  på väggen bakom skrivbordet.. De föreställer en flicka, på en blommig äng.. Den va rätt ful..

- Känns de inte bra när den hänger snett ?


*skrattar*

Många av våra möten gick ut på att jag skulle börja KÄNNA..

Verkligen känna efter va jag kände just när jag blev arg, ledsen osv...

Men jisses va jag hatade dom frågorna....

Men han va trots allt rätt bra..

han tvingade mig aldrig att prata.. ibland pressade han mig lite, men de va nog just de som behövdes. Lite press.. Så jag kunde lära mig att KÄNNA...


Iaf... Han ringde bara för att kolla läget...

Och jag kunde idag svara. Vet du.. Jag känner rätt mycke nu !!! =)


//M

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards