Alla inlägg under mars 2008

Av Mela - 16 mars 2008 21:10

Tack Bebii....

You realy make me smile..
Sååå glad att du finns i mitt liv !!!


Å tack för " annonsen"... * bidde tårögd *


http://www.family.se/vi/1058951.htm


//M

Av Mela - 16 mars 2008 12:23

Jag har vart hyggligt aktiv på ett feminismforum  på QX och häpnat lite över den offerroll som många feminister per automatik lägger på kvinnan.

Hon är i deras ögon ett stackars hjälplöst offer för manlighetens/manssamhällets förtryck utan minsta chans att göra egna val och förverkliga sig själv.

"Inlärd hjälplöshet" fick jag en gång lära mig att detta kallas - att baserat på historiska förhållanden eller på vad någon annan berättat för dig leva i en vanföreställning om att du är maktlös. Inte kan, inte får, inte kommer lyckas och så försöker du inte ens.
...men du har ett jävligt bra svepskäl till varför du inte försökte och en ännu bättre bortförklaring om du misslyckades.

Att misslyckas är ju nästan bättre än att lyckas - för ett misslyckande bevisar ju att du hade rätt från början.

Kombinera detta med människans tendens att alltid söka stödjande information som bekräftar de egna föreställningarna och filtrera bort den information som inte stämmer in i den befintliga tankevärlden så har du grunden för en väldigt negativ bild på världen och din plats i denna värld.

Nu tror jag inte att det bara är feminister som är drabbade, det vara bara ett exempel.

Det finns några paralleller med den gamle stofilen, filosofen, juden, Holländaren och glassliparen Spinoza och hans försök att definiera våra känslor. Bland annat satte han
Hat = egen sorg + yttre orsak
Kärlek = egen glädje + yttre orsak


"Glädje" innebär i Spinozas termer den känsla du får av att bli en mer "fullkomlig" människa och "sorg" känslan man får när du minskar i fullkomlighet.

Så jag funderar lite på om inte feminism och andra "det är så synd om dig lilla människa" ideologier oavsett om det gäller kvinnors, invandrares, HBT-personers eller trombonspelares utsatthet i samhället leder till ett ökat hat inom de grupper som pekas ut för att vara förfördelade.

Queertankarna säger ju exv att HBT personer bör känna stor sorg då samhället inte låter HBT personer leva ut hela sin fullkomlighet som människor. Det finns också en extern orsak - normerna i samhället att peka på. Dessutom pekas ju normbärare ut allt som ofta.

Så, för att roa mig lite (OK, jag har det skiiiit tråkigt just nu) sökte jag på klubbar som heter något med "hata" i sitt namn och vet ni vad.

Det finns 255 stycken på QX.

Det som hatas är allt från idrottsklubbar, litterära figurer, tv-program, artister, affärskedjor, veckodagar, flygbolag och en hel del andra företeelser i samhället.
Värst av allt är tydligen barnvagnar.

Jag gjorde ett annat sök på klubbar med ordet "älska" i sitt namn och hittade 511 stycken.
Det man älskar är framförallt olika typer av sex, kroppsattribut, mat och utlandet (antigen länder eller resor).

Jag tycker det är tragiskt att så många verkar gå omkring och hata det som finns i deras omedelbara närhet och som de stöter på varje dag - medan de älskar det som ligger långt bort.
...och möjligen även att fly verkligheten med mat- & sexorgier.

Så... kan inte alla lova mig att lägga mer energi på att göra nåt vettigt/kul/nyttigt och mindre på att hata saker?

//Mela

=)

Av Mela - 16 mars 2008 11:58

Då va biljetterna till ÖSD beställda
Såå i början av april åker ja upp 4 dagar..
Lovely !!


Annars då?

Jodå, känner mig som en blandning mellan groda å Kossa idag dvs FET...
Trött som en gnu å jag vet inte varför . * gnu,kossa å groda, blev många djur *

Jens borde sova 1 tim nu men han -LILL INTE

Å jag orkar inte bråka me han, han lär somna snart iaf...

Jag & Johanna packade in kidsen igår å drog iväg till Sandra i E-tuna..
Bara sådär.. SUPRISE !!!
Å hon såg lite förskräckt ut när vi stod där me våra ungar på armarna å bad om fiiiika =)

Moahahah.. allt kan hända när man har en Mela i livet =)

" I´m lika a box of chocolat , you never know what you gonna get "


//Mela

Av Mela - 15 mars 2008 22:12

idag sjönk ja låååågt..

JAG kollade på Melodifestivalen.. * kors i taket *

Å de skulle jag inte gjort...

Shit vikket skräp !!!!

Å de där kallar dom musik.. * ryser *


//Mela

Av Mela - 14 mars 2008 14:27


 


I wasn´t born 2 make you all Happy

Some hate me, and some Love me...

Fiiine.. Cuz i dont love you all =)

Av Mela - 14 mars 2008 08:20


Tycker att en trött, sliten mamma som ja skulle

behöva se lite vår fräsch ut me nya makeup saker,

doft och nagellack... =)


Fler som vill tävla ??
Do it here!!
http://nagotvanligt.blogg.se/1204974618_tvling.html

Av Mela - 14 mars 2008 08:07

Bad guy´s are hot !!
Många tjejer dras till sk. Bad guys´. ... Right ??
Jag erkänner, jag dras till dom farliga, dom me udda utseende..

Och en killkompis till mig erkände att han gillade Bad girls..
Men varför ?

Farligt e sexigt !??!!.. Sexigt och lite förbjudet

Ja jag tror de...
Prästerna har juh alltid predikat om att farliga och förbjudna människor hamnar i helvetet... Dom kommer ha vild sexorgier i helvetet !!

=) De låter inte så fel tycker jag iof... *L*


Även i filmens värld är de farliga sexigare..

Ta Superman.. Clark Kent va en nörd.. Sen fick han " super-duper" krafter och blev HOT å fick flyga å rädda snygga blondiner.

Han fick lite "bad-guy" stämpeln..
Nya serien.. Gossip Girl.. Elaka Blair.. She is a Hottie !!!

Å Hennes Killpoolare ( som ja aldrig minns va han heter), han e ruuuskigt falsk, elak och förbannat Het...
Sen den stackars "snälla" pojken han blir en Nörd som inte så många ser för dom har fullt upp me att dreggla över " the bad ones"..


Skillnaden på Bad Guys & Bad girls e väl att Killarna hamnar på Kumla..
Och tjejerna dom tar sig hur jääla långt som helst dom...


//M

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards