Alla inlägg under mars 2008

Av Mela - 24 mars 2008 20:52

Påsk.

Den tid på året då Jesus återvänder från de döda i form av en jättekanin som delar ut färgglada ägg till utkläda småbarn.

//M


Av Mela - 23 mars 2008 12:50

Världens Underbaraste Vovve...


 

Saknar Henne...

Av Mela - 20 mars 2008 19:48

Åh vikken dag..
Haft full tupp sen kl.7 så jag lämnade barnen på dagis.

Hem och började städa direkt då Systra Mi å Mammsen ska komma på besök.. * tittar på klockan* Dom e väl här om 1-2 tim.. =)


När ja hade städat gick ja till affären..

handlade lite påskliljor å annat ...

Sen hem, kasta i sig en kopp vanilj-latte och macka..

KL.14 skulle ja träffa Charlotta i stallet.. ( ägaren till B )
ÅÅÅ va myigt vi hade.. Hon hade me sig massa fika och vi pratade massa om B å även massa annat.. Hon e super go !!
Sen pysslade vi så klart om B åxå... =)


Å nu sitter man här... Nu andas  ja för 1.a gången denna dagen typ.. *skrattar*...
Ska kasta in lite frallor i ugnen sen när Mamma å syster kommer så ska vi fika och ha de mysigt... =)


Kram på er alla...
Å glá Påsk !!


//M



Jag & Biznes

Av Mela - 18 mars 2008 21:39

En kväll när jag var och handlade lösgodis på affären här hemma gjorde jag en mindre deltagande observation (det heter så på "skolspråk").

När jag plockade åt mig godis så började jag fundera över hur folk beter sig när de ska köpa lösgodis.

Det är riktigt kul att se, alla beter sig exakt likadant.

Det är lite svårt att beskriva, men jag ska försöka.

Det är så att när det är flera personer på lösgodisavdelningen så är man jättenoga på att man inte ska "störa" varandras boxar.

 Föreställ er att jag plockar i en låda, då bör du plocka godis i boxarna som ligger åtminstone två boxar från den jag gräver i.

För om du kommer för nära den boxen jag är i, då är det något konstigt med dig. Det märker man när någon av slump råkar vilja ha det godiset som ligger i boxen brevid den jag håller på med.

Då roffar man åt sig några godisar lite snabbt och tar några raska kliv därifrån.

Likadant är det när man är färdig med en godisbox och man vill till de boxarna som den andra personen är upptagen med.

Då väntar man lite sådär avslappnat med att den andra personen också blir färdig så att man kan ta de där gemensamma kliven och liksom byta platser med varandra.

Den ena personen tar ett steg bakåt, smyger runt den andra medan den andra lika smidigt rör sig i sidled till den andra delen av godishyllan.

För det värsta är om man skulle befinna sig på samma halva på godishyllan samtidigt.

När jag stod där i full färd med att plocka ner godis i påsen så tänkte jag även vad som skulle hända om jag skulle behöva nysa.

Och just när jag stod där och funderade så letade sig en liten nysning genom näsan. Jag vände mig från godiset och nös.

Då vände sig personerna om och tittade lite argt på mig.

Jag kände verkligen att de tänkte: men usch vilket äckel, jaja, det är lördag och vi ska hem och äta godis!

Det är en slags undermedveten gemensam godiskultur som råder i Sverige, svår att beskriva. Men vi vet exakt hur vi ska bete oss där.

 På godisavdelningen är vi alla jämlika.

Där spelar inte kön, ålder eller sexuell läggning någon roll.

Alla är vi jämlikar bland godislådorna!


//M

Av Mela - 18 mars 2008 18:59

Jahaa...
Va de dags igen eller (?!?!?)
Haft sjukt ont idag igen, i magen..

Å de blir värre å värre....

Inte kul alls juh...

Jävla mage....

Får man reklamera ??
Trodde de blev bra när dom opererade, meeeen, icke sa nicke..


Morr......


* ska dra täcker över huvudet å sura litte nu *

//M

Av Mela - 17 mars 2008 19:56

Jag läste något kul här som jag har funderat länge över!
Eftersom alla är så ärliga så ska jag minsann berätta att jag har varit med 18 st.
Och är 26 år.
Varit ihop med Pelle sedan jag var 21.
Blev av med oskulden när jag var 13.
Hade ett långt förhållande från att jag va 15 år tills jag va 18 ( + nån månad ).
Har varit utan sex som längst i 8 veckor och det var precis efter jag fick barn!
Slutsatsen är alltså att jag hade 17 stycken under fem år, 2 av dessa va "one night stands"
Detta har gjort att jag känner min kropp så grymt väl, älskar min kropp, kan komma på en minut ( om jag bara vill ), är skit bra på oralsex och min man har aldrig klagat på hur jag är i sängen!
Se det så här alla ni som känner att ni haft en aning för många...
Det går inte att ändra på så varför bry sig?
Ni hade inte haft erfarenheten som ni har idag, om ni inte hade experimenterat!
Killar kan göra det utan att skämmas, då kan vi det också!
18 stycken and damn proud of it! Så det så!”


Killar e juh sk. KUNGAR när dom "knullar me många "

Å Tjejer e Slampor !!

Hell NO....

Då e ni killar lika mycke slampor ni =)

//M

Av Mela - 17 mars 2008 19:55

Innan jag skriver nånting annat här så vill jag passa på att uthäva en varning.

Till mig själv.

Lyssna noga nu Mela, för jag vill att du ska veta att det stråsar runt en person i din omgivning som utger sig för att vara din "vän".

Denna person är egentligen inte mycket mer än en myglande narcissist på maskerad.
Du behöver inte ödsla tid på något meningslöst tänkande eller letande när du läser det här, för du vet vem det rör sig om.
Du ska istället rikta in dig på frågan: do you got the guts to do something about it.

Det blåser verkligen på min vardag i dagsläget, och det mesta tycks ha hamnat i gungning.
Tacka fan för dem sakerna som håller balansen. Där ingår t.ex en vän,
och ett starkt hopp, om nånting bättre.

 Men det finns ju också dem som lätt rubbas av vinden, kanske för att stoltheten väger över på ena sidan.
Eller för att det omöjligen kan finnas tillräckligt med självrespekt för att det ska kunna uppstå en jämn balans.

Jag skulle vilja testa, bara testa att måla upp en bild full med färger som jag anser symbolisera min önskan om mitt liv och allt jag vill ha i det.

Sen sätta upp en annan bild bredvid som innehöll alla dem färgerna som är min verklighet. Sen skulle jag vilja leka en lek. Finn fem fel, jag skulle kunna finna det tiodubbla. Minst.

Jag är arg, råförbannad, rent av riktigt jävla ilsken.

Varför?

Ovesäntligt. På vad? Mig själv.

För jag har blundat, låtsats, spelat med.

Det har pågått helt synligt, nästan som om det bett mig göra nånting åt det, men jag har valt idiotin framför förnuftet.

Jag har helt enkelt tittat bort varje gång min flimrande rivningskåk har lagt näven för munnen på mitt medvatande.

Mitt medvatande vill skrika, vråla allt som oftast gråta.

Men jag låter det inte ens viska. Det här är mitt vilsna faktum.

Men det som gör mig mer frustrerad än detta är att jag kommer fortsätta göra så här mot mig själv. J

ag vet inte hur länge, men jag vet att det är för länge.

//M

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards