Alla inlägg den 1 mars 2008

Me

Av Mela - 1 mars 2008 12:47

Jag kanske kan beskriva mig själv som kräsen och kärlekskrank, för det är jag. nattmänniska och musikmissbrukare är jag också. verklighetsflyende, drömmande, bitter....
Rödvin- och kaffepimplare dessutom. och bisexuell till på köpet!

...inte för att jag gillar att kalla mig det, eller något alls. kan man inte bara få vara och låta andra skapa en egen uppfattning, inte bara vara ett kön och en läggning? en frisyr och en klädstil?

Alltid dessa skal som man ser istället för personen. (dock är jag väldigt medveten om mitt eget skal som jag ömt knackat fram efter div. händelser i mitt liv, för att kunna visa upp det före jag låter någon försöka sig på att lära känna mig, vilket är lite motsägelsefullt av mig när jag skriver den här texten... öhm. det jag har lärt mig är väl att det kan vara skönt att skydda sig bakom en bra fasad i början.

Men det jag vill är att både jag och andra ska försöka lära sig att se förbi skalet och fasaden; don't judge a book by its cover, som det var sagt, jag är ju en sjuhelsikes älskare trots mitt makabra utseende... väl?)
Men men. det är väl bättre att vara rakt på sak än att göra folk förvirrade. (som jag säkert gör med alla dessa paranteser)

Jag må vara ganska elak och vresig, men jag har bra dagar ibland också då hela världen ler tillbaka mot mig. jag uppskattar ändå socialt umgänge, i viss mån, trots min misantropi.
Fast oftast blänger jag ju faktiskt surt på alla ignoranta idiotiska människor som trippar runt med sina fåniga leenden och tror att allt är bra.
Jag tycker nog att det är bättre att vara realistisk pessimist än besviken optimist dagarna i ända.
Jag kanske har för mycket verklighetsinsikt för mitt eget bästa.

Jag ansåg  förut att människosläktet borde dö ut, och jag sa att ja aldrig skullebidra me några barn och att avsky människor som skaffade dessa små äckliga små. Ändrade
 Insåg att de va lika bra latt lägga ner å hata alla barn och människor som förökade sig, för det kommer alltid komma nya odågor som förstör för alla andra individer som tvingas leva här,... 

För alla vill inte  frivilligt bidra med att låta människosläktet utplånas; sterilisera sig, bara ha sex med egna könet, välja att inte ha sex som leder till graviditet, bli celibat... osv. det finns många lösningar på problemet, bara man undviker att producera avbilder av sig själv (eller andra). om du känner moderskänslor och tvunget måste ha något att ta hand om, skaffa husdjur eller adoptera en pensionär! det är ungefär samma sak...

Men jaja, som jag nämnde förut så har jag ju bra dagar också och kan vara riktigt trevlig. faktiskt... try me, om du inte tror på mig.
Jag skulle även uppskatta lite vanlig jävla vardagsromantik för att göra det här livet mer uthärdligt.
Det är faktiskt inte så svårt att få mig att lysa upp, som det kanske verkar. det svåra är nog att hålla liv i lågan....
Och så var jag där i pessimistträsket igen. :P

Som lite hjälp på traven så uppskattar jag samtalsämnen som innefattar något av mina intressen (nog för att jag kanske inte alltid är så insatt i alla delar av kategorierna, man får testa sig fram helt enkelt):
musik, film, tvserier, spel, litteratur, festival, kroppsmodifikation, estetik, djur, matlagning, nattaktiviteter och andra festligheter.

ironi är dessutom uppskattat, om man nu inte förstått det redan.
Det är nog det viktigaste man bör uppfatta i en konversation med mig.

till sist; all kärlek går till mina barn, man, å mina jompisar =)


nu är det väl bäst att avrunda här. )
//M


I know.. man fattar inget alls när ja sätter igång å skriver..
men jag föddes inte för att alla ska förstå mig..
Ni kommer adlrig förstå mig.. Så försök inte ens =)

Av Mela - 1 mars 2008 11:55



 



You Are 54% Evil 

You are evil, but you haven't yet mastered the dark side.
Fear not though - you are on your way to world domination.


http://www.blogthings.com/howevilareyouquiz/

Av Mela - 1 mars 2008 11:45

resan e nu bokad å klar...
Vart bär de av då (?!?!)
* trumvirvel *
Egypten !!!
Yees.. Blir 1 vecka i egypten i sommar för mig å Karln..
Så nu längtar ja som faen till sommaren faktiskt =)

Annars då ...
Lungt..
Ska jobba ikväll.. * känns bra *
Ungarna växer å mår bra...
Ja mår rätt bra ja me antar jag... Bäst man inte känner efter kanske...

//M

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards