Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Mela - 11 mars 2008 20:32

Sömn

Vem uppfann det?

Och varför uppfann han inte varianter av det?

Delfiner sover med halva hjärnan i taget, hajar sover aldrig, vissa djur sover jämt..

Varför måste jag sova?

Hatar att vara trött, morgontrött och/eller andra former av trött. Sliten går bra. Sliten är bra trött.

Hatar att gå å lägga mig. Hatar att försöka somna. Hatar att tvinga mig till sängs bara för att klockan står på ett visst sätt. Avskyr "måsten"

Hatar att vakna, vara seg, trött, inte kunna sätta sig upp i sängen för fort för migränens skull, inte öppna ögonen för fort. Hatar hur kroppen känns.

Men älskar att sova.
Somna om.
Snooza tills john blund dör av uttorkning.

Vara vaken två dygn, inga problem.
Tre - inga problem.
Åtta - problem, men klart kul.

Problemet är att är jag vaken måste jag ha nåt att göra.

Man skulle ha en kalkontimer på bröstplattan alltså.

vrida den på sju timmar, lägga sig i sängen, trycka på en knapp - pang - koma.

Sju timmar senare.... *bing* - klarvaken.

Skulle jag kunna avlägsna mig från det fysiologiska behovet av att sova och konsekvenserna från att inte - skulle jag göra det utan att tveka, för hellre konstant vaka än tre till sju timmar varannant dygn som det sett ut i en månad nu.

Det sägs att man förlänger sitt liv om man vilar noga - men det där går ju på att ut tror jag - för medans ni, som lever längre än mig, sover... så är jag vaken och gör massa saker - så i det stora hela har nog jag haft mer eller lika mycket "uptime" som ni...


Varför är allt navel-ludd nyanserat i blått???


//M

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards