Alla inlägg den 12 september 2007

Av Mela - 12 september 2007 19:19

Kan inte låta bli, det är för enkelt jag måste skriva lite om sex .

Kom ihåg jag skriver för att underhålla inte för att fördömma eller håna, även om vissa av mina argument kan verka lite udda

Jag kommer titta på sex-spalterna först.

Ibland kan man sitta och tänka lite för mycket, man kan spekulera och överanalysera saker och ting helt i onödan.

Det finns något som dom flesta människor har gemensamt och det är en drift som få kan ignorera eller förtränga.

Men är denna drift starkare hos män än vad den är hos kvinnor ?

 Vad är normalt ?

 Om man kollar i alla spaltmeter som skrivs så är i stort sätt allt normalt.

Jag talar om sex-driften naturligtvis, ska delge lite av mina observationer om detta.

Läste en fråga skickad till en sexspalt för någon vecka sedan, kommer inte ihåg exakt vad frågan var men den gick ut på ungefär följande; "Hej jag är en lyckligt gift man som drömmer om att bli penetrerad av min fru, jag inte homosexuel utan jag vill att min frun ska sätta på sig en strap-on är detta normalt?"

 Kan ni gissa svaret ?

Det är klart att det är normalt, det är lite förbjudet och snuskigt och därför tänder man på det. Har ni märkt hur allting är normalt och icke fördömmande ?

Jag är på intet sätt speciellt konservativ när det gäller sex men jag anser inte att "allt" är normalt.

Jag vill se en sex rådgivare som bara någon gång skriver ett svar som ser ut ungefär så här; "Efter att ha läst din fråga, undrade jag om du skrev med mig eller om människor som du finns? nej du är inte normal, nej det är inte vanligt och jag är fullkomligt övertygad om att du är helt ensam om att tycka om det".

Viktigt att förstå med mitt resonemang, är att jag fördömmer inte killen som vill att hans tjej ska ta han bakifrån  men jag har lite svårt att begripa hans dröm.

Faktum är att en sex-spalt kan aldrig fördömma med undantag för riktigt sjuka grejer typ att man vill ha sex i vardagsrummet samtidgt som ens 75 åriga granne naken dansar en regn dans  till "Hooked on a Felling" iförd full indianskrud.

Sedan kan man väl även ifrågasätta människor som vill att Fredrik Reinfeldt iklädd full S/M utrusting ska läsa högt ur Mio min Mio samtdigt som han smiskar med vårbudgeten.

Orsaken till att en sex-spalt inte fördömmer är ju att då slutar ju dom små skojiga frågorna att komma in till redaktionen.

Kanske man ska se på alla udda böjelser på följande sätt, om du inte gör någon annan människa illa eller utsätter dig själv för någon fara är det mesta att anse som okej.

 Värt att nämna om någon av dom borgerliga partimedlemmarna skulle utsättas för ovanstående Fredrik Reinfleldt behandling så kan man nog anta att långsiktiga psykiska problem skulle vara en följd.

Å andra sidan så kanske det räcker med Höstbudgeten


//Mela


Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards