Alla inlägg den 10 september 2007

Av Mela - 10 september 2007 15:59

Jag har påstått mig vara feminist ett tag nu..tills min kompis (som för övrigt är vääldigt mycket mer feminist än mig) påstod sig vara humanist. För är man feminist så vill man juh att tjejer ska ha fördelar...

Är man humanist så vill man juh att det ska vara lika.

Mycket kloka ord, insåg jag efter att ha tänkt på dem ett tag...

Så jag är nog humanist.

Jag va iof ingen såndär "militant-me-hår-under-armarna-feminist".

Men iaf.. Nu e jag Humanist !!!

Men...tjejer är iaf det svagare könet.
Visst är vi bra på en otroligt massa grejer vi oxå.

Å självklart ska det vara lika lön om man verkligen gör lika arbete...

och det är juh bra om det är blandat på jobb.
Men det går juh till sån jäkla överdrift med feminism...det ska juh vara lika av allt!

För några år sedan var det en insändare i ST om att det varit för många bilder på män i tidningen inför Gatufesten..

Insänadren undrade om Gatufesten bara var för män.

Jag  själv skivit många insändare och påpekade att man inte kan tjaffsa om såna småsaker..ta tag i löner och sånt ist...spilla en massa energi på bilder..

Löjligt!

Och vi ska påstå oss vara så starka och självständiga å ha oss...

Men vad gör vi...Vi tar på oss kläder som täcker minimalt av vår kropp (tillverkade av män), vi sminkar oss med en massa smink (tillverkade av män), vi ska raka oss (typ överallt helst, förutom huvet då...)

Tror du det är en kvinna som kommit på det?
Vi anpassar oss så otroligt för att passa in i alla jävla roller och modeller....Och det är numera helt naturligt för oss...

jag menar jag går inte i kortkjol eller shorts utan att jag rakat benen...

Finns inte en chans!


Och ser man en tjej som inte rakat benen eller under armarna så tittar man lite snett å undrar - Why...
Man ska juh raka sig där..
Men igentligen.. Dom e starkare.. Dom som går mot strömmen och inte gör allt de där...

Men jag gör de.. Rakar alltså... Å fixar å trixar... Det har jag juh fått lära mig sen ja va liten...



Fast nu har juh männen fått börja känna på pressen lite granna de oxå..

de har börjat fått fåfängans klor i sig...

så snart är vi nog lika svaga allihopa!


//Mela

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards