Direktlänk till inlägg 29 november 2006

Kvinnors sätt å V@r@

Av Mela - 29 november 2006 09:31

Min väninna berättade i dag att hon hade spelat in hur hennes ex låter när dom
"håller på som bäst"
Hon hade spelat upp det för sina förra abetskamrater som hade garvat tills dom nästan svimmat..
-Du kan få höra det nån gång åxå Mela om du vill, sa hon..
*jag tittade på henne med vid öppen mun*
-Öhhhum...Jaha..Jaja..Va kul !! (eller nåt)

Är inte det att gå över gränsen ?!?
Spela in på ett kassetband när man stånkar å stönar som mest å sen spela upp det för sina arbetskamrater...

När hon hade berättat detta för mig kunde jag inte låta bli at börja fundera en smula.
Kvinnor/tjejjers vana att ohejdat dela med sig av sina killar/pojkvänner kan faktiskt vara en aningen ansträngade..
De flesta män är nog medvetna att tjejerna är mycket pratbenägna, men de förtränger nog det faktum att det är dom som det talas om..
Eller kanske bryr dom sig inte ?!?

Frågan är förstås VARFÖR är tejejer så nyfikna och samtalsbenägna ?!?
De finns säkert de som skulle argumentera för att kvinnan, genom historien, alltid varit en ganska utsatt varelse, och därför varit i stort behov av allhanda information för att kunna utöva något som helst inflytande.
En annan förklaring skulle kunna vara att kvinnor sedan urminnes tider fostrats till att hålla
ihop klanen, och därför även måste prata om dess medlemmar.
Men viktigare att hålla i minnet är att den verbala famnen är en vida accepterad social umgängesform.
Den Tjej som avviker från normen, som undanhåller information, betraktas som uppnäst.
Som om hon verkar vara märkvärdig på nåt sätt.
Dessutom; Den som inte delar med sig får inget veta.


//M

 
 
Ingen bild

Tomtefan

29 november 2006 11:47

Ja, tyvärr helt klart märkligt med könsroller ibland, tyvärr...

 
J

J

29 november 2006 17:23

Känns ju lite över gränsen att spela in sånt, men visst det kunde ju vara bild också så det kunde ju vara värre :D

Fast så länge killen visste om det och tyckte det var ok så är det ju som jag ser det helt ok. Finns ju värre saker.

Alltså lät det annorlunda på något sätt som var kul? Annars är jag inte säker på att jag förstår poängen med att spela in och spela upp.

Delvis kan jag hålla med dig. Men samtidigt tycker jag det är rätt vanligt normalt och nyttigt att prata om sina relationer med vänner för att få lite andra människors syn på saker och ting.

Och framförallt så gör även killar det, fast det är möjligt att det inte är lika vanligt. Jag gör det i allafall :)

http://blogg.passagen.se/jj.n

 
mia terese

mia terese

23 januari 2007 11:39

Tack för en go läsning.

Jo. Jag anser att det är att gå över gränsen... helt klart..

http://parallellen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

OFF

Av Mela - 11 augusti 2008 20:35

Nu finns inte denna bloggen mer..   http://skjutenskata.blogg.se/?tmp=11203413   Dit ska ni bege er om ni vill läsa... ...

Av Mela - 9 augusti 2008 12:57

Hamnade hos Camilla på frulle... E juh den vanliga " lördags-rutinen" liksom.. Vi har allti lika kul hon och jag... Vi skäller lite på barnen som allti får nåt tok-fnatt och ska slåss eller kasta saker... Sen dricker vi för mycke kaffe och svär äver...

Av Mela - 8 augusti 2008 11:12

Jag kommer inom en snar framtid Byta denna bloggen till en annan......   http://skjutenskata.blogg.se/   Så nu vet... Men håll koll här.. Får så länge bloggar jag här.. =)   Hoppas ni läsare följer me mig till andra Bloggen sen..     // Mela ...

Av Mela - 8 augusti 2008 09:45

Regnar idag också. Och har gjort hela natten... Kl.04 satt jag i köket en stund, tittade ut när det regnade... Jag älskar verkligen regn.... Mycke regn...... Jag mår bra när det regnar..Sitta och bara lyssna på regndropparna mot fönstret.... Underbar...

Av Mela - 7 augusti 2008 21:54

Samtal.... - Hampus -Öhu....Asså... jaaa..Öööh öhh - Ja det är Hampus - Hej det är Michaela ( observera, jag sa heeela mitt namn ) - Öh..Ja ? - Är.... *****  Där ? -Nej -Ööh... Okej.. Men... Öhum.. är är ***  Där ? -Nej.....Vem är det ? - Det är Mich...

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards