Alla inlägg under maj 2007

Av Mela - 2 maj 2007 12:19

Anhåller härmed om att få sluta som vuxen.
Jag har beslutat mig för att återgå till att bli åtta år, med de skyldigheter som ingår i detta.

Jag vill kunna gå till McDonalds och tro att jag sitter på en fyrstjärnig restaurang.
Jag vill kunna låta mina pinnar segla ikapp i en bäck, och jag vill kunna bygga ett slott av gamla kartonger.
Jag vill bygga koja med filtar över stolar som jag kan sova i på natten.

Jag vill kunna tro att Nonstop är roligare än pengar, eftersom man faktiskt kan äta dem. Jag vill sitta under en stor ek med mina kompisar och sälja saft till förbipasserande en varm sommardag.

Jag vill återvända till en tid då livet var enkelt och lätt att leva; då det mesta handlade om färger, pluttifikationstabeller, fåniga ramsor och väldigt lite bekymrade, eftersom man inte visste vad man inte visste, och man brydde sig i alla fall inte om det.
Jag kunde bara vara glad eftersom jag var lyckligt omedveten om allt som kunde göra mig orolig eller bekymrad.

Jag vill tro att världen är ett enda stort nöjesfält.
Att alla människor är pålitliga, goda och ärliga.
Jag vill kunna tro att allt är möjligt.
Jag vill kunna blunda för sånt som är krångligt och besvärligt, och jag vill kunna bli glad och uppspelt över småsaker igen.

Jag vill leva enkelt och lätt igen. Jag vill inte att min dag ska bestå av datorhaverier, berg av pappersarbete, deprimerande nyheter, försök att överleva flera dagar varje månad än det finns pengar till, räkningar, skvaller, sjukdom och förluster av nära och kära.

Jag vill tro på leenden, kramar, snälla ord, sanning, rättvisa, fred, drömmar, snöänglar och på fantasin.

Ja, så här är då mitt checkhäfte, mina kreditkort, bilnycklar och deklarationsblanketter. Jag avgår från posten att vara vuxen från och med idag.

EFTERLYSNING!!
Har någon sett en tjej på 25 år,har långt brunt fejkhår och massa skrot u ansiktet å lyssnar till Namnet Mela (?!?!)...

Hittelön!!


// 7- åringen...


Av Mela - 1 maj 2007 17:57

Acceptera mig. Attrahera mig. Avguda mig. Avsky mig.
Behöv mig. Behåll mig. Bevaka mig. Chockera mig.
Dansa med mig. Distrahera mig. Dö för mig. Dröm om mig.
Deprimera mig. Dyrka mig. Få mig. Förneka mig. Favoritisera mig.
Förstå mig. Fantisera om mig. Förlåt mig.
Gör allt för mig. Gråt med mig. Håll om mig. Hata mig.
Hjälp mig. Ignorera mig. Inse mig. Irritera mig. Krama mig. Kyss mig. Koncentrera mig. Le mot mig. Lev med mig. Lita på mig.
Lugna mig. Lyssna på mig. Missförstå mig. Njut av mig. Pussa mig.
Rädda mig. Rör mig. Romantisera mig. Sjung för mig.
Skräm mig. Skrik åt mig. Sov med mig. Svik mig. Se mig.
Såra mig. Tala till mig. Tänd på mig. Trösta mig. Tänk på mig.
Tyck om mig. Tro på mig. Uppskatta mig. Älska mig. Överge mig. Övertyga mig.
Önska dig mig....:o)

//Mela....

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards