Alla inlägg under maj 2007

Av Mela - 20 maj 2007 19:28

You come on strong with a great big smile
But your teeth are as sharp as a crocodile
You promise me the moon and the stars and the sun
But you never did nothin´ for anyone
Can´t look me in the face or straight in the eye
I´d buy the movie rights to your alibi
I wonder how low you will go
I wonder how high your head will blow
You´re psychopathic liar
Your soul is on fire
You´re bluffin´ with nothin´ while the stakes are gettin´ higher

Why trust you
You never made a dream come true
Why trust you
Give me one good reason, one good reason
You come to me all teary-eyed
With your big tall tale way up in the sky
Beggin on your knees for another chance
But everybody knows that´s a song and a dance

There used to be a time when you were the best
You had the fastest tongue in the west
Ya gave a look and a line like nobody else
You´d try to sell the Bible to the Devil, Himself
You sadistic little liar
You´re walkin´ on the wire
You´re bluffin´up with nothin´ And the bills are gettin´ higher

Why trust you
You never made a dream come true
Why trust you
Give me one good reason, one good reason
Why trust you
The noose is getting tighter
Your face is turning whiter
You can stuff it up your muffin and go stick it in the fire

Why trust you
You never made a dream come true
Why trust you
Give me one good reason, one good reason
Why trust you
You never made a dream come true
Why trust you
Give me one good reason, one good reason

Why trust you,

Av Mela - 20 maj 2007 18:48

Vet du... Du e ev av dom falskaske människor jag träffat...
Så säg inte att du vill allt å alla så jäkla väl..
Det vill du inte... Jag ser igenom dig..
Allt för å får uppmärksamhet å bekräftelse.....
Men oroa dig inte, jag e inte den enda som sätt vem du igentligen är...
Oh no.. Vi e fler.... Å du bränner fler å fler broar..

You make me sick....


//Mela

Av Mela - 19 maj 2007 10:58

Kanske handlar det om att släppa taget..
Kanske handlar det om nåt annat.
Jag har en väldigt kluven inställning till Staden jag levde mina första 10 år i.
Vet inte hur jag ska ställa mig till Göteborg..

Måste man veta det ?
Låt oss säga att man måste de.. Lek lite me tanken..
Bodde i Östersund i 9 år.. Sthlm nu i 6 år.. Mina första  år på jorden levde jag som sagt i Göteborg, alltså, största delan har jag bott i Gbg..
Men trots detta har de Stora Händelserna ägt rum på andra platser.
Visst, jag föddes där, en november dag, Men sen då?.. vad har Götet gett mig ?
Min första Kyss skedde på annan plats... Oskulden blev jag av med långt ifrån Gbg... Jag förlovade mig.. Inte heller det i Gbg...
Första fyllan hade jag iof i Gbg.. när jag va 11..

Till och med första kräkfyllan med efterföljande bakfylla från helvetet kan Götet stoltsera med.
Men sen då ?!?!
Gbg är en stad jag bott i. Mer än så är det inte...
Och det har märkts dom senare åren när jag besökt Gbg igen..
Alla som nångång kört ned för backen förbi Delsjön vet vad jag pratar om.
Plötsligt ser man Götlaborg i all sin ära.
På ett par sekunder ser man alla sevärdheter på horisonten.
Allt från Liseberg till Ullevi och Älvsborgsbron.

För mig var det en märklig känsla att åka ner för backen.
Känslan av att se Göteborg  igen.
Den va så bekant.. Men åxå så oehört främmande..

Padda, Liseberg, Avenyn, Svenska mässan, och Slottsskogen...
nää.. Tyvärr Gbg... jag e ledsen.. Det räcker inte...
Känns ingen sorg för mig..
Men jag har släppt dig.. Jag tillhör Jamtland...
Jamtlandstause är va jag är å kommer alltid vara..

Sorry Gbg...

//mela

Av Mela - 18 maj 2007 22:40

Om ni sköter erat.. Så sköter jag mitt...
Jag hojtar om jag vill ha hjälp me nåt... * lovar *
För, de e som det gamla ordspråket säger :
" Juh fler kockar desto sämre soppa "....

" Livet ska INTE vara en resa ner mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp,
utan snarare en sladdning in från sidan, med chokladkakan i en hand och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker "WOOHOOO, vilken jävla åktur!"

Annars då me mig å la familia (!?!?)
Helt under kontroll...
Nästan iaf... I dag damp det ner ett brev som "skakat" om våran vardag lite... Hoppas snart det e löst iaf.. På nåt sätt...
Jävla människor de finns.. Uscha... * i feel sick *
Snaaart åker jag Hem åxå.. Ska bli underbart skönt....
Ser fram emot de.. Såå.. Ann.. Ha ölen på kylning !!!.. :o)


//Mela


Av Mela - 17 maj 2007 12:26

Istället för och fokusera på sånt som e dåligt..
Va glada å tacksamma för det ni har...
Tacksamhetsdagbok borde alla skriva... iaf nån gång i veckan..

Saker jag e tacksam för :
Att få gå till ett jobb jag trivs med.
Att få ha mina 2 underbara barn hos mig
Att ha en man jag älskar ( å kan reta lite gallfeber på )
Att solen alltid kommer efter regn
Att det e sommar snart..
Att jag har underbara vänner som Ingela, Madde & Ann.. ( er går jag genom eld och vatten för )

//mela

KK

Av Mela - 16 maj 2007 09:38

Ett KK Förhållande kan vara en oslagbar konstellation- det ultimata sättet att njuta av sex, men samtidigt slippa det hemska som heter

ansvar, hänsyn och alla kompromisser som ett förhållande innebär.
Ett bra sätt att få din dos av närhet och samtidigt behålla din älskade frihet.
Men det som oftast börjar som en oslagbar deal slutar oftast i tårar eller bråk.
Svartsjuka, dålig kommunikation och - det kanske allra vanligaste- att det ena partens känslor blir allt starkare än det andras är sådant som tyvärr gör en KK-relation till allt annat än okomplicerat härlig sex.

Hur härligt det än är så kan vi nog alla skriva under på att ett KK-förhållande är något som kan fungera, men inte för alltid.
Nyckeln är att avsluta innan någon blir sårad.
KK är juh som alla vet en förkortning av ordet "knull-kompis".
En kompis man har sex med, så långt är vi med.
Men är det först en kompis, som man sen börjar ha sex med?
Eller är det någon man blir kompis med för att man har sex ?

Finns helt klart bra å dåliga saker med ett KK-förhållande, men så länge ingen blir sårad ( vilket oftast tyvärr händer) och alla inblandade vet vad som gäller så e det bara att köra på...
För att få njuta e det bästa som finns, å den som säger annat e knäpp..

Tycker jag...
//Mela

Av Mela - 16 maj 2007 09:27

I dag e jag bara.. Sådär.. GLAD:..

Ska in till stan å träffa en tjej kompis å fördriva lite tid på fik och i affärer.
Ska bli sjukt kul.. Jag behöver det.. Träffa lite folk.. Glo på folk..
Å ha Trevligt..

Fan va glá jag e... :o)

Pelle... Älskar dig.. :)
Ingela.. Saknar dig.. Som faen !!.. längtar till nästa gång du kommer..
Du e som en syster för mig...

En bra dag.. Bara glad.. :)


// Mela

Av Mela - 15 maj 2007 09:31

Ibland skulle folk ägna en stund till lite eftertanke och se hur dom beter sig och behandlar andra.. Man kan må skit men man behöver inte göra allt för att andra ska må dåligt..

Jag har åxå haft det tufft.. "Lärt mig den hårda vägen"....
Ibland kan jag undra varför allt som hänt hände mig....
Men, jag kan inte göra nåt åt det.. Och alla hemskheter har format mig till den Mela jag är idag.. Å det e inte så illa.. För Mela e rätt omtyckt..

Våldtagen som 12 åring, blev misshandlad under många år av en sk. sambo, sett sin kompis skjutan skallen i bitar mitt framför ögonen, förlorat familjemedlemar.... You name it....

Jag kan verka vara en Tuff tjej... Jag låtsas vara en Tuff tjej....
Men jag e rätt liten å mesig...
Mycke av min " mesighet " beror på mina dåliga minnen...
Har svårt för vissa saker osv...
Men.. jag ler iaf...
Jag mår rätt bra...
I perioder e det jobbigt.. Men det går...Me hjälp från andra...
Å sen måste man hitta dom små glädjeämnene....
Småsakerna som jag älskar.. Dom gör att alla "dåliga saker" bleknar lite..

Till en speciell människa.. Vonkan... Du e bäst !!.. Du anar inte hur mycke jag ser upp till dig... Din förbannade coola människa som kämpat !!!
* hugs and kisses to you *

//Mela.... den lilla kämpen me det stora hjärtat

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards