Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

GRUNDÄMNE 166

Av Mela - 31 augusti 2007 22:01



Namn
Kvinna

Beteckning
K

Upptäckare
Adam

Atomvikt
Acceptabel upp till 60 kg men vissa isotoper är kända för att väga upp till 250 kg

Förekomst
Förekommer ymnigt i hela världen

Fysiska egenskaper
Börjar koka för ingenting och fryser utan orsak

Termisk känslighet
Skör, särskilt i de inre organen

Möjlig utvidgning
Tilltar med stigande ålder. Upphör vid tryck mot känsliga punkter

Molekylstruktur
Perfekt vid 90/60/90. I USA förekommer den växande formen 60/90/120. Den platta formen 50/50/50 förekommer i den nordiska länderna.

Kemiska egenskaper
Förenar sig gärna med guld, silver, platina och andra ädla metaller.
Suger upp stora mängder dyrbara substanser. Kan explodera plötsligt och utan förvarning. Ej vätskelöslig men uppvisar en stegrad aktivitet vid indränkning i alkohol. Reaktionsmönstret varierar efter tidpunkt på dygnet. Stor fallenhet för växlingar i humör och svartsjuka.

Vanliga användningsområden
Mycket dekorativ, framförallt i sportbilar. Stark rengöringsförmåga.
Effektiv hjälp till vila och avslappning.

Test
Växlar till grön färg vid placering intill exemplar av bättre kvalitet

Varning
Mycket farlig att handskas med av icke experter. Olagligt att inneha
mer än ett exemplar, dock möjligt att förfoga över flera på olika
platser under förutsättning att exemplaren inte kommer i kontakt med varandra. Kontakt medför hög explosionsrisk.

Förfalskningar
Några forskare i Sydamerika har upptäckt ett sätt att framställa dem på konstgjord väg. De presenteras vanligen under märkena Travelo eller Drag Queen. Använd endast originalprodukten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

OFF

Av Mela - 11 augusti 2008 20:35

Nu finns inte denna bloggen mer..   http://skjutenskata.blogg.se/?tmp=11203413   Dit ska ni bege er om ni vill läsa... ...

Av Mela - 9 augusti 2008 12:57

Hamnade hos Camilla på frulle... E juh den vanliga " lördags-rutinen" liksom.. Vi har allti lika kul hon och jag... Vi skäller lite på barnen som allti får nåt tok-fnatt och ska slåss eller kasta saker... Sen dricker vi för mycke kaffe och svär äver...

Av Mela - 8 augusti 2008 11:12

Jag kommer inom en snar framtid Byta denna bloggen till en annan......   http://skjutenskata.blogg.se/   Så nu vet... Men håll koll här.. Får så länge bloggar jag här.. =)   Hoppas ni läsare följer me mig till andra Bloggen sen..     // Mela ...

Av Mela - 8 augusti 2008 09:45

Regnar idag också. Och har gjort hela natten... Kl.04 satt jag i köket en stund, tittade ut när det regnade... Jag älskar verkligen regn.... Mycke regn...... Jag mår bra när det regnar..Sitta och bara lyssna på regndropparna mot fönstret.... Underbar...

Av Mela - 7 augusti 2008 21:54

Samtal.... - Hampus -Öhu....Asså... jaaa..Öööh öhh - Ja det är Hampus - Hej det är Michaela ( observera, jag sa heeela mitt namn ) - Öh..Ja ? - Är.... *****  Där ? -Nej -Ööh... Okej.. Men... Öhum.. är är ***  Där ? -Nej.....Vem är det ? - Det är Mich...

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards