Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Mela - 16 februari 2008 18:03

Jag borde inte berätta de här.
Jag ahr igentligen lovat "Sara" att inte någonting.
Men jag bara måste eftersom de passar in såbra i historien om hur jag hittade min " Inre slampa".
Min kompis heter inte Sara, men låt oss kalla henne det iaf.
Sara är e slampa. Eller hon va iaf.
Och hon är den första tjejen jag hörde omnämna sig själv som slampa.
Det var dagen efter att hon hade varit på sin första Festival ( Storsjöyran).
Jag minns att hon darrade lite med underläppen, knöt sina händer och tittade skamfullt bort och sa dom bevingande orden: "Jag är en slampa "
Det som hade hänt var att Sara hade varit en Oskuldsfull och rätt naiv liten tjej  innan. Det var hon inte längre !!!
Sara hade förmodlingen inte kunnat föreställa sig vilket sexuellt dekadent friområde en festival som Yran kunde vara.
Att så fort man sätter sin fot på ett festival område så upplöses de flesta tabun, regler, spel, moral, vett, sans och blyghet. ( å inte minnst kvalitetstänkande)
Som grädde på moset bar även Sara en tröja med trycket "Bäst i test"  som många killar såg som en direkt inbjudan.
Så ett par dagar av ymmigt med alkohol och gyttja så hade hon landat igen, med själslig ångest.
Hon kände sig som en slampa !!

Men när hon sa det till mig för första gången så insåg jag att även jag var en slampa.
Jag var en Större slampa än Sara.

Ja, jag va till och med den största slampan jag kände !!
Men till skillnad från Sara kände jag av nån anledning ingen skuld, skam eller smutsighet.
Utan något helt annat, nånstanns där inne i hjärtat öppnade sig en liten klar källa av stolthet.

Jag förstod inte varför - då.
Men det fick mig att le.

Jag insåg nämligen att slampor är lite roligare, smartare och snyggare än andra.
Helt enkelt lite bättre människor.

Enligt ordboken kommer slampa från de gamla tillmälet slamsa eller slarva, om en slarvig kvinna.
och enligt definitionen är det en " sexuellt lössläppt kvinna som ränner efter män".
Jag tycker den definitionen e lite orättvis.
För de första kan inte kvinnor ha ensamrätt på ett så bra ord.
Och för det andra passar "ränner" in på de flesta karlar.
Visst, vi kallar som för slyglar och slarver men de låter juh urlöjligt.
Slampa e bättre.. =)
Jag är en slampa !!

Men slampighet handlar me rom livsinställning än om sex ( tycker jag)

Slampor är människor som är roligare, lever roligare liv och har roligare.

Varför?.. Jo, därför att slampighet igentligen bara handlar om ett   enda ord: JA!!

Slampor kan inte säga nej.
Dessvärre finns det må¨nga som gör det.
Kalla mig elitist, men jag umgås inte med nej-sägare.

Alla mina bästa vänner är slampor, min familj och alla jag beundrar. n

NEJ är ett litet deprimerande ord som är raka vägen till ett tråkigt och bittert liv av ingeting.
Och det alla tråkigaste är att Nej-sägarna inte gillar människor som har det roligt.
Nej-sägare är människor som står i baren medans vi andra dansar.
Men så är de åxå idioter.
Därför muttrar de i sin bitterhet ord som "slampa", som till itt yttre är ett förtalat och fult ord, men som bakom bokstäverna rymmer något oerhört vackert.


//mela

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards