Alla inlägg under oktober 2007

Av Mela - 1 oktober 2007 21:23

Psykopaten är ett mänskligt rovdjur som aldrig går att stoppa.
De är utom räckhåll för hjälp och det går inte att lära dem empati.
De använder sin charm, extremt vältränade manipulation, provokation samt grovt våld och/eller grova hot för att kontrollera sina medmänniskor och kunna tillfredsställa sina egna behov.

Han är en smart, välutbildad man som när vi möter på stan' artigt hälsar och tar i hand.

Han skapar illusionen om att han kommer nå oändliga framgångar och rikedomar, både i sin egna hjärna och för andra.

Han tar kallblodigt vad han vill ha, utan någon som helst tanke på att andra människor kan må dåligt av hans handlingar.

För psykopaten är det omöjligt att ens kunna känna medkänsla och empati med andra människor, om han ens ville.

Han står över samhället han lever i och behöver inte följa några som helst regler. Människorna runt omkring honom funkar som källor som kan fylla hans behov, de ses aldrig som levande varelser med känslor.

Psykopaten är väldigt splittrad också, ena stunden kan han krama sina barn, i andra kan han överfalla någon med en kniv för att denne person gjorde fel eller sade emot.

Att argumentera mot psykopaten och försöka vinna en diskussion kommer inte ens på tal, då detta i 90% resulterar i att personen blir svårt skadad, antingen fysiskt eller psykiskt skadad, beroende på psykopatens humör och personlighet...

Det skrämmande är dock att psykopaten gömmer sin mörka sida för omvärlden, och på så sätt orsakar han stora skador mot de människor som först trodde sig vara hans vänner samt samhället.

Om du någonsin har träffat en psykopat i ditt liv så tyckte du antagligen att han var ovanligt snäll och artig.

Om du däremot har upplevt psykopatens sanna jag så är det något du aldrig glömmer, då han har gett dig men för livet, psykiska eller fysiska.

I värsta fall resulterade mötet med hans sanna jag i din egna död. Psykopaten känner inga plikter mot arbetskollegor, skolkamrater, jobb eller samhället, det enda den här personen gör är att ta vad han vill ha och förinta det han ogillar.

 Ett mänskligt rovdjur.


//Mela


Av Mela - 1 oktober 2007 19:31

Själsfränder, själsvänner, själspartner, är det som att man har funnit en vän för livet ut, och att man tror på varandras tillit, utmaningar, möjligheter till utveckling. Det finns ingen definition på vad själsfränder till olika ord man kan använda är och betyder.


Det är många uppfattningar som är olika. Ni och vi, har säkert hört om att om när man möter en själsfrände, som den enda stora sanna och sagolika kärleken, den ni och vi drömt om.


Jag anser att en själsfrände, är det att när man möter någon, som kan påverka ditt liv väldigt starkt och kraftfullt, att man väljer att leva i en relation med en av sina själsfränder, själsvänner, själspartner, då brukar man känna sig väldigt dragsfull och stark till vilka känslor som helst, inte bara kärleken.


Intenstivt med det är det att jag tror på ett sätt lär vi oss snabbare och känna till våra känslor snabbare i utveckling. Har man den känslan då kan kärleken vara så stark, att den klarar och övervinner nästan allt som känns svårt.


På det sättet ger det mig en stark inspiration som klyftar upp mina funderingar, är han den själsfränden jag som ska leva med, är han en av de jag har mött?


Hur vet jag att han är min själsfrände?. Han gör och påverkar mitt liv intenstivt men inte har han lärt mig någonting ännu men vi verkar känna på den starka personkemin är det att det är komplicerat att ha honom i mitt liv, är det för att jag älskar någon annan som berör mig väldigt mycket men på olika sätt.


Jag älskar honom och hans trygghet som stabilerar min eld och låga med mycket frihet och tillit i relationen men vi känns lika men är olika.


En annan Han med mycket karisma och emotståndiga fresteler i mina hormoner men i mitt sinne väcks till att han har något som jag söker efter det ögonblicket som varar för livet ut, är det att han kan förstå mig, att han inte kväver mig, att han inte känns tätande på mig, och att man inte behöver känna sig ansvarsfull för honom, han ger mig en öppen frihet.


Hur vet jag att om jag förstår mig rätt själv?


Är jag underlig, konstig?

Ibland möter jag människor som har förhållanden, korta eller långa förhållanden men jag kan känna på mig en viss närvaro av deras förhållanden att dem har inte det så värst bra, eller väldigt lyckligt, eller får jag bara vibrationer av deras närvaro i förhållanden att dem inte vet vad deras känslor rör för varandra, och om att det känns väldigt oseriöst mellan dem, ibland kan jag möta på några som är lyckliga men är olyckliga innerst.


Det känns ibland skrämmande men med den förmågan har jag bara upptäckt med på egen hand är det att jag har iakattat i många år på olika levande beteenden och uppfattningar i kommunaktion. Jag delar funderingar och min förmåga med mina egna erfarenheter.


Jag kan säga att jag har varit lycklig i alla i mina förhållanden, jag trodde att jag var lycklig, och att de dagarna jag kände mig superlycklig och att jag fann kärleken min, och att jag har mött på underbaraste och till med värsta pojkvänner, men på ett sätt visste jag att det skulle ta slut någongång i min djupa aning, till mina instinkter, men jag brydde inte mig om det var det för att det kanske var förvarningar.


Jag sopade undan den instinkten, som yngre och till dess nu idag har jag lärt mig och utvecklats mycket.


Kärleken har aldrig garantiner, men att man möter sin själsfrände, tror jag på att det kan vara som en bästa vän, eller vem som helst som man passionerar för varandra i en relation som känns väldigt mycket inflytandesrikt med tillit, förstånd och ärlighet till med en stor trohet.


Men vem är era själsfrände, själsvän, och ni tänker på den kluriga frågan, vem och hur vet man, och hur man märker?

Vi kan möta någon som är någon som vi har känt i tidigare liv, eller känna igen deras personligheter och sätt som betyder väldigt mycket för oss men det är ingen garantin att man lever med någon för livet ut, det kan vara korta och långa dagar man kan vara med en.


Personen vi möter, som vi känner igen inom våra instinkter som signalerar till att personen känns speciell men personen måste inte vara bra eller dålig.

Vi kanske har levt ihop några liv tillsammans, och möts även igen i jordeliv, då har man utvecklats ihop, men inte är den rätta tidpunkten att man ska utbygga ett liv ihop.


Man kan möta personen bara för en kort stund för en stark upplevelse med mycket passion och trohet i en stark närvaro med personkemin som allt kunde kännas så rätt men sedan försvinner det.


Det kan vara själsfränder, själsvänner som vi hatar och älskar mesta, därför brukar jag säga är det att när man har sina värsta fiender är kanske dina bästa vänner, men är det att jag försöker förstå mitt liv själv, människor som berör mig och finns i min omgivning. Jag har lärt mig att inte vara naiv och blåögd över vilka jag låter komma in i mitt hjärta, i mitt liv för att dela allt med mig.


Jag är öppen och generös som person som är ärlig och försöker vara en god människa för många.

Nyckeln till mitt hjärtas frihet är svårfångad.


Titta på era människor i era omgivning, finns det några ni som beundrar, som utmanar er till med att ni utvecklas och ger er mycket inspiration, klyfta upp er i era liv, som att ni vill verkligen ha den personen med att göra då måste ni verkligen anstränga er för att få den personen och känna er betydelsefulla i era liv.


Det kan vara vem som helst. Bara att ni märker själva med att ni dras er till den vissa personen, då sägs det mycket, försök förstå era signaler och till med varför ni facineras av personen, beundran och nyfikenhet, är det att ni känner er verkligen utmanada, ta till lejonmod och visa att ni finns, och fånga personer ni anser som känns betydelsfulla för er.


Det finns en eller flera själsfränden, själsvänner, man kan möta på vissa olika tidsperioder och via vilka åldrar man befinner sig i.


På ett sätt vet jag att det kan kännas väldigt seriöst och garanterat, men på ett sätt vet inte jag är det för att jag vet att det finns någon annan Han som har för nästan allt men inte den kärleken för om han har för nästan allt som jag har, ingenting är låst, allt känns öppet för oss.


Men jag vet inte fortfarande vilken väg, vilken nyckel till frihet och till rätta väg jag letar efter, och jag söker fortfarande efter det ögonblicket som varar för livet ut.


//Mela

Presentation

Omröstning

VAD är du (?!?!)
 Emo Girl
 Emo Boy
 Rocker Giiiirl
 Rocker Guy
 Schlager Pingla
 Schlager Grabb
 Pop Brittan
 Pop Boyz
 Musik ?!?
 Opera
 Synthare
 Rn´b:are

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards